Supportspecialist

Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support / Supportteknikerjobb / Borås
2016-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2016-10-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support i Borås, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Västra Götalandsregionen ska bidra till ett gott liv för människorna i Västra Götaland. Koncernkontoret är en del av Västra Götalandsregionen.

Idag arbetar drygt 1200 medarbetare på Koncernkontoret med utveckling av verksamheten och frågor som bland annat rör hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling, folkhälsa, mänskliga rättigheter, miljö, kommunikation, ekonomi, HR, inköp och IT. Verksamheten finns på flera orter i Västra Götaland. Uppdraget är att stödja politiska organ inom Västra Götalandsregionen, till exempel regionstyrelsen, och se till att politiska beslut förverkligas. Regiondirektören är tillika förvaltningschef för Koncernkontoret.

VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IS/IT-organisation. Våra kunder finns bland annat inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber. VGR IT har cirka 540 anställda och har kontor på fyra orter: Borås, Mölndal, Skövde och Vänersborg. VGR IT är inne i en intensiv och utmanande fas som ställer ökade krav på kompetens.

Support: Enheten Support är av enheterna inom VGR IT och har ca 150 medarbetare.

Enhetens uppdrag är att vara VGR IT:s kunders kontaktyta och ansvarar för all IS/IT-relaterad support i Västra Götalandsregionen. Enheten strävar efter att ha god kännedom om den verksamhet som vi supporterar samt att säkerställa effektiva processer som möjliggör effektiv support med kvalitet.

Publiceringsdatum
2016-01-14

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• att ta emot, registrera och avsluta ärenden
• att lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin
• att vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.

 Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du ska vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och kunna hantera kundkontakter professionellt. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har kännedom om sjukvårdsorganisationen samt erfarenhet av och kompetens inom system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen. Du har även erfarenhet av liknande arbete. 

Vi ser de personliga egenskaperna som mycket viktiga. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och sätter kunden i första rummet. 

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 2016/219
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sektionschef Pernilla Stenström 070-3407475
Teamledare Marie Johansson 070-3450421

Facklig kontakt
Leif Pettersson Vision 070-8275413
Stig Holmlund Jusek 070-951 23 45
Iowan hedendahl Sveriges Ingenjörer 070-880 74 90

Företag
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support

Adress
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 5

Jobbnummer
2616045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, IT Support: