Supportspecialist

Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk / Supportteknikerjobb / Mölndal
2014-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2014-10-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk i Mölndal

Regionkansliet innehåller Västra Götalandsregionens ledningsfunktioner och är ett stöd till den politiska organisationen. Kansliet hanterar frågor om hälso- och sjukvård, ekonomi, personal, IT, säkerhet, information, juridik och kommunikation. Kansliets uppdrag är av regionövergripande och strategisk karaktär med inriktning på finansiär och ägarperspektiven.

VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IS/IT-organisation.

Våra kunder finns bland annat inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber. VGR IT har cirka 550 anställda och har kontor på fyra orter: Borås, Mölndal, Skövde och Vänersborg. VGR IT är inne i en intensiv och utmanande fas som ställer ökade krav på kompetens.

Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har idag cirka 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Uppdraget är att vara IT-användarnas och telefonianvändarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support. Enheten hanterar både första och andra linjens support med en hög servicenivå.

Publiceringsdatum
2014-07-03

Dina arbetsuppgifter
Ta emot, registrera och avsluta ärenden via telefon.
Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Meriterande är om du har erfarenhet av och kompetens inom Microsoft Exchange, Outlook och Lync. Meriterande är även erfarenhet inom serviceyrken.

Som person är du en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och tycker att det är roligt med kundkontakter. Du har även förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Tjänsten sträcker sig t o m 2014-12-31.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: 2014-09-01 el enligt överenskommelse visstidsanställningtill 2014-12-31

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 2014/3207
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Westlund, sektionschef 0765-608828
Marie Hedberg, teamledare 0768-150315

Facklig kontakt
Erik Hiller, Vision 070-587 27 29
Stig Holmlund, Jusek 070-951 23 45
Iowan Hedendahl, Sveriges ingenjörer 070-880 74 90

Företag
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk

Adress
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
1930523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk: