Supportspecialist

Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk / Supportteknikerjobb / Mölndal
2013-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2014-10-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk i Mölndal

Västra Götalandsregionen

Regionkansliet innehåller Västra Götalandsregionens ledningsfunktioner och är ett stöd till den politiska organisationen. Kansliet hanterar frågor om hälso- och sjukvård, ekonomi, personal, IT, säkerhet, information, juridik och kommunikation. Kansliets uppdrag är av regionövergripande och strategisk karaktär med inriktning på finansiär och ägarperspektiven.

Service Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 190 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg.

Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.

Publiceringsdatum
2013-04-25

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot, registrera och avsluta ärenden.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du ska vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och tycka att det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen och erfarenhet av och kompetens inom system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen samt tidigare erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är även erfarenhet inom serviceyrken.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Snarast, enl överenskommelse visstidsanställning till 2013-12-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 2013/1775
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Westlund, Sektionschef 076-56088 28
Marie Hedberg, Teamledare 076-8150315

Facklig kontakt
Erik Hiller, Vision 0705-913 899
Iowan Hedendahl, Sv Ingenjörer 0708-807 490
Stig Holmlund, Jusek 0709-512 345

Företag
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk

Adress
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Jobbnummer
1533884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Göteborg Service Desk: