Supportspecialist

Regionservice / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
2010-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-08-17) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice i Ospecificerad arbetsort

Regionservice, Placeringsort: Göteborg
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
Enheten Service Center har ca 200 medarbetare, karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både first line och second line support.

Publiceringsdatum
2010-04-20

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med att ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystem och vid behov eskalerar du problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör. Vidare löser du problemställningar enligt beslutad arbetsrutin och avslutar ärenden i ärendehanteringssystem samt hanterar behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Teamledare Service Desk Göteborgsregionen, Elisabet Grund 0768-150286
Facklig företrädare
Sveriges ingenjörer lowan Hedendahl tfn 031-343 66 75, mobil 0708-80 74 90. JUSEK Stig Holmlund tm 031-345 01 22, mobil 070-951 23 45, SKTF Erik Hiller 0705-87 27 29

Övrig information
Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-03
Vi ser helst att Du ansöker med vårt digitala ansökningsformulär. Gå in på vår hemsida www.vgregion.se/jobb och ansök via länken längst ner i annonsen.
Du kan också skicka din ansökan till:
Västra Götalandsregionen, Regionens Hus, Diariet, 542 87 Mariestad
Välkommen med ditt CV samt personligt brev. Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Ange följande referens när du ansöker: SN 285 2010-af

Kontakt
Företag
Regionservice

Adress
Regionservice

Jobbnummer
630838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice: