Supportkoordinator / Systemförvaltare ÄHS

Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Västervik, Vimmerby, Hultsfred eller i hela Sverige

Invånartjänster / 1177 Vårdguiden

Beställare sjukvård

Hälso- och sjukvårdförvaltningen i Stockholms Läns Landsting (SLL) ansvarar för att länets invånare erbjuds en god hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar med fokus på bland annat stärkt valfrihet för patienterna och ökad mångfald bland vårdleverantörerna. Utifrån befolkningens behov beslutar förvaltningen om hälso- och sjukvårdsuppdrag, sluter avtal med vårdleverantörerna och följer upp vårdens kvalitet och resultat. Förvaltningen har en budget på ca 52 miljarder kronor.

Avdelning e-hälsa och strategisk IT har i uppdrag att digitalisera vården där det behövs. Det innebär att utveckla, implementera och förvalta olika typer av e-tjänster och system, på både regional och nationell nivå. Målgruppen omfattar både vården och invånarna. Målet är att förbättra och underlätta för både vårdgivare och invånare.

1177 Vårdguiden och UMO (ungdomsmottagningen på nätet) är Sveriges största e-hälsotjänster och används av mer än 200 000 personer varje dag. Tjänsterna erbjuder råd, information, inspiration och säkra kanaler för kontakt med hälso- och sjukvården. På uppdrag av alla landsting och regioner utvecklar och förvaltar Stockholms läns landsting dessa tjänster för hela Sveriges befolkning. Utöver vårt nationella ansvar jobbar vi också med specifika regionala uppdrag för att ge På enheten Förvaltning och Support arbetar vi med e-hälsotjänsternas arkitektur, infrastruktur och så att system beställs och byggs på ett driftssäkert sätt. Våra viktiga samhällstjänster ska alltid vara tillgängliga. Vi följer också upp användningen av tjänsterna och kravställer vidareutveckling utifrån användarnas behov. Vi ansvarar även för att ge support och utbilda inom e-hälsotjänsterna till både vårdpersonal och invånare.

Publiceringsdatum
2015-10-30

Dina arbetsuppgifter
Supportkoordinator
• Delaktig i att följa upp och säkra upp att 1:a linje men även kollegor som är 3:e linje agerar enligt uppsatta rutiner och följa upp att SLA/OLAer hålls.
• Regelbundna avstämningar med förvaltning och produktionsledare för att informera status. Lyfta till supportansvarig vis behov av ev ytterligare åtgärd.
• Dokumentera processer, uppdatera checklistor och lathundar

Systemförvaltare 1177 Vårdguiden Ärendehanteringssystem (ÄHS)
• Agera beställare mot externa leverantörer av vårt ärendehanteringssystem
• Vara med att administrera i vårt ärendehanteringssystem. Både behörighet, upplägg av nya kollegor men även strukturell uppsättning/programmering av systemet anpassat till våra processer och arbetssätt.
• Utbilda kollegor i Ärendehanteringssystem, hantering, processer

Supportkoordinatorn/systemförvaltaren ÄHS ingår i ett team och arbetar nära supportansvarig och chefen inom enheten för att skapa en helhetssyn på enhetens uppdrag.

Kvalifikationer
Du har ett stort intresse och engagemang för förvaltning av tjänster med stort kundfokus. Du har vana av att planera och följa upp åtaganden. Du är en bra lagspelare, men arbetar även självständigt utifrån uppdrag och ramar med förbättringar.

Vi vill att du har minst 1 års faktisk erfarenhet som systemförvaltare för e-tjänster inom Hälso- och sjukvården eller likvärdig bransch.

• Det är en merit om du är en erfaren person inom område agil kravställning för hälso- och sjukvården eller likvärdig bransch utifrån användarnas samt verksamheternas behov.
• Du är van att agera beställare mot externa leverantörer.
• Meriterande om du har erfarenhet av ITIL processhantering och är ITIL foundation certifierad.
• Erfarenhet som systemförvaltare för ärendehanteringssystem är meriterande.
• Fördel att ha erfarenhet från att ha jobbat med support och användarstöd i 1:a linjen.
• Kunna bidra till processer och effektiviseringar.
• Bekväm med att kunna administrera och jobba i ärendehanteringssystem, extra meriterande om man har erfarenhet av Marval ärendehanteringssystem som används av Invånartjänster / 1177 Vårdguiden.

Dina personliga egenskaper
Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper så som att du är noggrann, kommunikativ, analyserande samt har förmåga att kunna prioritera och göra avgränsningar samt ha god samarbetsförmåga med övriga kollegor och kunder

Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här".
Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Varaktighet, arbetstid
heltid 100% tillsvidare med flextid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-19
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-15-20514
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef Förvaltning & Support Carl-Gunnar Höglund 070-0038272 carl-gunnar.hoglund@sll.se

Facklig kontakt
SACO Solveig Danielsson Ekbom 08-737 3904
Vision Helené Söderholm 08-123 14 054
Vårdförbundet Birgitta Cornelius 08-123 13612

Företag
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Adress
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 11B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2504318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen: