Supportdiskmedarbetare till RK Kontaktcenter - Regeringskansliet - Supportteknikerjobb i Stockholm
Supportdiskmedarbetare till RK Kontaktcenter
Regeringskansliet / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

RK Kontaktcenter (KC) är en nyinrättad enhet inom Förvaltningsavdelningen. Enheten ansvarar för att ta emot, hantera, återkoppla och avsluta frågor från Regeringskansliet som rör service och support i Förvaltningsavdelningens verksamhet. RK Kontaktcenter ansvarar även för Förvaltningsavdelningens uppföljning, analys, rapportering och information som rör service och supportverksamheten inom RK Kontaktcenter. Vidare ansvarar enheten i samverkan med berörda enheter för kontakter gentemot Regeringskansliet för att fånga upp framtida behov av stöd samt för utveckling och samordning av RK Kontaktcenters service- och supportverksamhet.

Arbetsuppgifterna innebär att ta emot och hantera en mängd olika frågor och ärenden som kommer till våra supportdiskar via personligt besök eller via ärendehanteringssystemet. De frågor som tas emot handlar framförallt om mobiltelefoni och bärbara datorer, men även olika serviceärenden tas om hand. Du beställer nya telefoner och abonnemang, sköter in- och utlämning av arbetsutrustning samt skickar trasig utrustning på service. I din roll ingår även enklare felsökning, överföring av data mellan telefoner samt säkerhetskopiering. Samtliga ärenden dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem, vilket ställer krav på noggrannhet och kontinuerlig uppdatering av information. Du företräder RK Kontaktcenter gentemot departementen, vilket förutsätter ett professionellt bemötande där du bidrar med din kunskap, erfarenhet och engagemang i vår strävan att ge bästa möjliga service. Du kommer även ha kontakt med våra externa leverantörer. Prestigelöshet, samarbete, ständiga förbättringar och ett serviceinriktat förhållningssätt är viktiga ledstjärnor i arbetet.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller motsvarande och som har erfarenhet inom service eller support. Har du även en utbildning inom service eller support är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av handhavandesupport på mobiltelefoner och bärbara datorer, kan Apple IOS och har arbetat med Mobil Administration eller liknande system. Rollen förutsätter att du har god kännedom om mobiltelefoners funktionalitet, mobilsurf samt att du har en grundläggande it-kompetens. Vi ser gärna att du har kunskap om surfplattor, erfarenhet av ärendehanteringssystem och kännedom om Regeringskansliets verksamhet.

Som person är du kund- och lösningsfokuserad och har ett trevligt förhållningssätt gentemot användare, leverantörer och kollegor. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga samt trivs med att arbeta i grupp men kan också arbeta självständigt. Du kan och vill bidra med initiativ för att utveckla supportdiskverksamheten samt är noggrann och systematisk. Vidare har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på ett pedagogiskt och tydligt sätt.

Befattningen är ett vikariat på heltid fram till och med 31 augusti 2014 och vi tillämpar individuell lönesättning. Registerkontroll kan komma att genomföras. Fackliga företrädare är Johan Strokirk för SACO, Ewa Garcia för ST och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00.

Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Klicka på knappen "Ansök" nedan. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 8 september 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post.

Publiceringsdatum
2013-08-30

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Idermark, Personalhandläggare 08-405 41 35
Mona Berggren Börjesdotter, Gruppchef 08-405 17 64

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
10333 Stockholm

Jobbnummer
1639757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: