Supportagent / Teknisk support

Vendre AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vendre AB i Stockholm

Vill du vara med och bygga Sveriges bästa support inom e-handel? Vi söker dig som är tekniskt kunnig och brinner för kundvård och god kommunikation.

Vendre är en e-handelsplattform i en expansiv tillväxtfas och har under de senaste två åren både dubblat personalstyrkan och utsetts till ett av Sveriges snabbast växande bolag.

Vi behöver din hjälp för att ta Vendres supportorganisation till nästa nivå! E-handeln inom vårt område växer och slår rekord varje dag vilket ger oss som bolag och dig som individ möjlighet att växa och utvecklas snabbt.

Om Vendre
Vendres mål är att bygga Sveriges bästa e-handelsplattform för B2B. Vi är ett techbolag med en produkt som älskas av - och gör stor skillnad för - våra drygt 100 företagskunder. Tack vare ett unikt erbjudande och vår inriktning mot SMB-segmentet inom B2B och Brands är vi idag ett av de ledande bolagen på marknaden. Med kunder som Order Nordic, Micki Leksaker, mStore och Ur&Penn, uppgår transaktionsvärdet på plattformen Vendre till över 1,8 miljarder kronor årligen.

I våra sekelskifteslokaler på Saltmätargatan 5 i centrala Stockholm hittar du ett handplockat team på runt 30 personer. Vi tror på att bygga en flexibel och motiverande arbetsplats med en kultur där vi hjälper varandra och har roligt tillsammans på vägen mot våra mål.

Om Vendres support
Vendre har en dedikerad supportavdelning som dagligen bistår våra kunder. Vendres support består av en First Line-agent som tillsammans med både frontend- och backendutvecklare utgör Vendres supportorganisation. Inkommande ärenden kan gälla allt från fakturafrågor och glömda lösenord till frågor om specifika funktioner i plattformen.

Vendres support hanterar mellan 150-250 inkommande ärenden varje månad med en varierande grad av komplexitet. Vid sidan av mejlärenden inkommer ungefär 60 ärenden per telefon varje månad. Supportorganisationen ansvarar även för att kontinuerligt uppdatera och utöka kunskapsbanken support.vendre.io (http://support.vendre.io) som finns till våra kunders hjälp.

Vi vill vara både tillgängliga för och tydliga mot våra kunder. Under de fyra första månaderna 2023 hade Vendres support en nöjdhetsgrad om 100% vilket vi vill fortsätta att sträva mot men för att göra det krävs förstärkning i supportorganisationen.

Om rollen
Vi söker en supportagent till vår First Line Support som vill hjälpa till att bygga upp vår supportorganisation på sikt och upprätthålla våra goda siffror för både SLA:er och kundnöjdhet. Som en del av vår supportorganisation kommer du som First Line-agent att ansvara för att inkommande kundärenden hanteras på ett korrekt sätt och du kommer även ha ägandeskap för ärendet från att det kommit in till dess det är löst.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Besvara kundfrågor och vägleda kunderna via mejl och telefon

• Ärendeansvar från inkommande ärende till löst ärende

• Felsökningar i kundens e-handel

• Säkerställa god kundnöjdhet

• Uppdatera supportdokumentation

Vi ser gärna att du har:

• Gymnasieutbildning

• En inriktning på service, är ansvarstagande och lösningsorienterad

• En god kommunikation både internt och externt

• Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift

• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

• Minst ett års erfarenhet inom kundtjänst, support eller annat jämförbart serviceyrke

Meriterande egenskaper:

• Tekniskt intresse

• Kodkunskap

• Goda kunskaper i ett ytterligare europeiskt språk, utöver svenska och engelska

• Tidigare erfarenhet av teknisk support

• Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem, i synnerhet Zendesk

• Telefonvana

Det här är en heltidsanställning och arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar mellan 08-17 med flex enligt överenskommelse. Möjlighet till distansarbete ett antal dagar i veckan finns och planeras i samråd med närmsta chef. Läs mer om Vendres hybridpolicy (https://karriar.vendre.se/pages/hybridpolicy).

Det här är en tillsvidareanställning och Vendre ombesörjer hela rekryteringsprocessen utan rekryteringsbolag. Önskat startdatum för anställningen är 2 oktober 2023.

Vi ser fram emot din ansökan. Intervjuer kommer hållas löpande under sommaren.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vendre AB (org.nr 556722-1626), http://vendre.se

Arbetsplats
Vendre

Kontakt
Felix W
felix@vendre.se
073-537 15 71

Jobbnummer
7857163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vendre AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vendre AB: