Supportadministratör Till Link Mobility

Placera Personal AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
LINK Mobility Group är Europas ledande leverantör av meddelandetjänster- och lösningar i mobilen. Vi tillhandahåller tjänster för SMS-utskick för företag, mobila kommunikationslösningar- och betalningar, person- och företagsuppslag och vi har även Europas i särklass bästa leverans av skräddarsydda kundprojekt fokuserade på mobilen och det digitala. Kompetensen sträcker sig från affärsutveckling till design och avancerad hårdvarunära kod. Vi är fler än 340 medarbetare i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Estland, Lettland, Bulgarien, Spanien, Polen, Frankrike, Italien samt Schweiz och vi hjälper fler än 16 500 kunder, allt från den lokala pizzerian till stora internationella företag som har behov av global verksamhetskritisk kommunikation. Till deras kontor i centrala Stockholm söker de nu en supportadministratör med start omgående.

Tjänsten
Som supportadministratör kommer du att att vara en länk mellan Link Mobilitys kunder, säljavdelning och tekniker. De är totalt ca 25 medarbetare som arbetar på kontoret i dagsläget. Det är en självständig roll där du är ensamt ansvarig supportadministratör men du kommer tillhöra ett team på ca 3 personer som arbetar i olika roller. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat att supporta kunder via mail och telefon. Det kan vara både enklare och svårare support som du själv kan lösa eller som du slussar vidare till Link Mobilitys tekniker. Utöver detta kommer du arbeta med en del administrativa arbetsuppgifter som att göra avtalslistor, lägga in avtal i systemet samt stötta upp andra funktioner på företaget. Denna tjänst är en så kallad hyr-köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 mån, gå över i en fast anställning hos vår kund.


Publiceringsdatum
2018-02-23

Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund

* Du har tidigare erfarenhet av kundservice
* Du har goda systemkunskaper
* Du har god förståelse i Excel
* Du talar och skriver engelska och svenska flytande i tal och skrift
* Meriterande om du tidigare arbetat med teknisk support

Personligt
För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett härligt driv och engagemang och som gillar kundservice.
Du är social och har lätt att samarbeta med olika typer av personer. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du hanterar flera olika processer samtidigt utan problem.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid. 38,5 h/v. Start: Omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3983337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: