Support / utbildningsansvarig till SchoolSoft - Bravura - Lärarjobb i Stockholm
Support / utbildningsansvarig till SchoolSoft
Bravura / Lärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla lärarjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-09-25

Företaget
SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus.
Företaget har funnits sedan 2003 och fokuserar på webbaserade lösningar för skolan. Idag används SchoolSoft av cirka 1800 skolor med cirka 680 000 användare. Företaget sköter också drift och underhåll åt kunderna. SchoolSoft erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som support/utbildningssamordnare får du möjlighet att arbeta brett och du kommer arbeta i en tredelad roll. Rollen innebär ansvar för supportärenden för SchoolSofts kunder, utbildningar inom systemet på plats ute på skolor samt uppstart av nya kunder. Du kommer att lägga ungefär hälften av din arbetstid på supportärenden och resterande på utbildning och projektkoordinering. Supportärendena hanteras främst via telefon- och mailkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och guidar sedermera kunden till en lösning. Som utbildningssamordnare kommer du att hålla utbildningar i SchoolSofts system ute på skolorna. Utbildningarna sker oftast i grupp där deltagarna ofta är administratörer, lärare, och skolledare. Ansvaret kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att prata inför människor. Då SchoolSoft har kunder över hela landet innebär rollen vissa resor. I en uppstartsfas är du kundens primära kontakt och det ligger på dig att sätta upp systemet, läsa in data och hålla i efterkommande uppstartsutbildning.

I tjänsten tillhör du en grupp där ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som support/utbildningsansvarig hos SchoolSoft.


Kvalifikationer
* Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande för tjänsten
* För att behärska rollen bör du ha god kunskap och stort intresse för IT
* Tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar eller arbeta med IT-support ses detta som meriterande för rollen. Det ses därtill som starkt meriterande om du har erfarenhet från SchoolSoft eller andra elevadministrativa system
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

För att trivas i tjänsten är du en person med utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. Du tycker om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ. Därtill bör du trivas med att tala inför grupp och vara initiativrik och flexibel.

Övrig information:

Start: omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gehlin linda.gehlin@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3716707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: