Support/utbildare av affärssystem

Visma Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Visma Software AB i Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2011 uppgick omsättningen till 5 142 miljoner norska kronor.

På Visma Severa hjälper vi tjänsteföretag att nå bättre resultat genom att erbjuda ett allt-i-ett SaaS-verktyg för CRM, projekthantering, tidredovisning, fakturering och rapportering. Vi har varit ett av de mest växande teknikföretagen i Europa tre år i rad (2009-2011). I år är vår målsättning att dubbla omsättningen i Sverige. Visma Severa är en del av Visma Group. Läs mer om oss på http://severa.visma.com

Visma Severa söker en serviceinriktad, systematisk och pedagogisk person som ska fungera som support av affärssystemet för den svenska marknaden. Senare kommer det finnas möjlighet att även fungera som utbildare av affärssystemet ute hos kund. Personen blir en del av vårt team i Stockholm, som i övrigt består av säljare. Arbetsuppgifterna kommer bestå av support för existerande kunder per telefon och via mail samt på sikt även utbildning för nytillkomna kunder i systemet. Kunderna är små och medelstora företag i projekt- och tjänstevertikalen.

Vem är du?

Du är social, noggrann och tar ett seriöst ansvar för de uppgifter som du får. Du har arbetat med liknande uppgifter tidigare, som support inom IT samt arbetat med att utbilda. Du är bekant med olika webbsystem och Microsofts utvecklingsverktyg.

Det viktigaste i ditt jobb som support är att ständigt ge professionell produktsupport och service för våra svenska kunder samt att lösa tekniska utmaningar för att de ska få den hjälp de behöver. Det är därmed viktigt att du är en problemlösare som brinner för att hjälpa andra. Produkttester och olika tekniska uppgifter ingår i dina dagliga rutiner. På sikt kommer du också utbilda våra kunder i affärssystemet, vilket kräver att du har en bra kunskap om produkten samt är pedagogisk.
Du kan agera snabbt och du älskar att lösa problem. Som lagspelare gillar du att arbeta i ett växande, internationellt och dynamiskt It-företag. Du trivs med att jobba i ett högt tempo, där du själv ansvarar för att leverera bra på dina arbetsuppgifter.

Eftersom vi har medarbetare med många olika nationaliteter är det viktigt att du är bra på engelska. Svenska som modersmål är ett krav.

Vad erbjuder vi?

Du får en möjlighet att vara med i ett av Vismas snabbast växande företag. Vi är ett dynamiskt, innovativt och öppet företag och vi vill vara en av de bästa arbetsplatserna i Europa. Vår målsättning är också att vara det mest framgångsrika företaget inom branschen i Norden.   

Du kommer jobba på Vismas kontor i centrala Stockholm.

Är du redo att anta utmaningen? Klicka på länken nedan och skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi behandlar ansökningar löpande.

Publiceringsdatum
2013-03-05

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Efter diskussion

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Axelsson +46 70 233 64 06

Företag
Visma Visma Software AB

Adress
Visma Visma Software AB
Geijersgatan 2B
21618 Malmö

Jobbnummer
1483944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Visma Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Visma Software AB: