Supply planner sökes till Orkla Foods Sverige AB!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Kumla
2019-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply planner sökes till Orkla Foods Sverige AB!" (publicerad 2019-03-14) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige

Orkla Foods Sverige AB söker just nu en Supply Planner som får chansen att vara en nyckelaktör för att säkra utbudet inom verksamhetens livsmedelsproduktion. Om du tycker om att ta eget ansvar och är engagerad, är det här en utmärkt möjlighet för dig!

Publiceringsdatum
2019-01-24

Om tjänsten
I din roll kommer du att ansvara för Supply Planning på Orkla Foods Sveriges produktionsanläggning i Kumla och delvis i Örebro på både taktisk och operativ nivå. Du arbetar tätt tillsammans med produktionen och avrop i Kumla & Örebro, men har också flera andra kontaktytor i företaget. Löpande kontakt sker med Demand Planners och andra resurser inom Planning-avdelningen i Sverige, men också med Orklas organisationer främst i Finland, Norge och Danmark. Ditt ansvar är att säkra en hög leveranssäkerhet för Orklas produkter, samtidigt som matsvinn undviks och produktionen planeras så effektivt som möjligt.
Rollen innefattar även deltagande i utvecklingsarbetet av processer och systemanvändning för Supply Planning och kan stötta in mot både huvudplanering och detaljplanering. Du kommer att ha en viktig roll i S&OP-processen både i samarbete med Demand-sidan på de nordiska marknaderna, samt i Supply Review tillsammans med Supply Chain Planner analysera kapacitet, KPI:er och föreslår olika lösningsalternativ.

I din roll som Supply Planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:



• Planering
• Analys
• Kommunikation

Om dig

Vi söker dig som har en civilekonom/högskoleingenjörs utbildning eller en annan likvärdig utbildning i kombination med erfarenhet av liknande arbete. Specialiserade utbildningar inom planering samt erfarenhet av att arbeta med snabbrörliga konsumentvaror är meriterande. Du har god kunskap och förmåga att arbeta i affärssystem och har lätt att lära dig nya system och arbetssätt. Erfarenhet av affärssystemet Movex är meriterande och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, samt kan med fördel också förstå och kommunicera med kollegor som talar norska och danska.
Vidare ser vi att du som person har ett öga för detaljer, är noggrann, har en förmåga att lära dig system och har en god kommunikationsförmåga.



Viktigt för tjänsten är:
• Kommunikation
• Noggrannhet
• Driven



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Om att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Supply Planner är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic via 021 - 470 29 20

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Planner, Planering, Ekonomi, Civilingenjör, Orkla, Kumla, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-23
Ange följande referens när du ansöker: ref-28689
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amila Dresevic 021 470 29 20

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
4574946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: