Supply Chain Specialist till Exide/Tudor

PSPartner / Logistikjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Kungälv, Göteborg, Partille, Mölndal, Stenungsund eller i hela Sverige

Exide Technologies finns i mer än 80 länder och är en av världens största tillverkare av bly-syrabatterier. Exide tillhandahåller ett omfattande utbud av produkter för lagring av elektrisk energi. Företaget är indelat i två affärsområden; Transportation och Industrial. Exide Transportation omfattar original- och eftermarknadsbatterier för bilar, tunga lastfordon, jordbruksmaskiner, marin och fritid och MC. Exide Industrial omfattar batterier till telekommunikationssystem, UPS (uninterupted power supply), järnvägar, solenergisystem samt applikationer för transport, däribland truckar, gruvfordon och andra arbetsfordon. Exide Technologies Nordic, är en division inom Exide Technologies Europe som marknadsför och distribuerar produkter och tjänster inom båda ovan nämnda affärsområden. Exide Nordic har en stark marknadsposition på respektive marknad och arbetar med välkända varumärken som Tudor, Exide och Sønnak. Exide Nordic har totalt 180 anställda.

Den nordiska logistiskorganisationen består av ca 50 personer som arbetar på fyra lagerställen: Sverige (Nol), Finland (Helsingfors), Danmark (Vejle) och Norge (Oslo). I organisationen ingår även fyra norska depåer i Stavanger, Bergen, Trondheim och Bodö. Centrallagret ligger i Sverige, Nol. Logistikorganisation kan delas upp i två områden, dels "Warehouse Management" vilket innefattar den fysiska lagerhanteringen och dess processer på företagets olika lagerställen och dels "Supply Chain Management", vilket innefattar företagets varuflöden med fokus på anskaffning, planering och administration.
0 0 1 264 1403 Ps Partner 11 3 1664 14.0 Normal 0 21 false false false EN-US ZH-CN X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Normal tabell";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:Calibri;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-ansi-language:EN-US;
mso-fareast-language:EN-US;}

Mer information om Exide Technologies www.exide.com / www.tudor.se

Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att vara en nyckelperson inom den nordiska logistikorganisationen. Du kommer att ingå i en grupp om 3 personer med logistik och inköpsansvar. I rollen som Supply Chain Specialist är Du ansvarig för våra prognoser inom Norden och anskaffning av batterier till de nordiska länderna samt ansvarar för att lagernivåer i Norden är optimala. Du är ansvarig för att basdata i de olika systemen är korrekt samt att interaktionen mellan olika system fungerar korrekt. Du har kontakt med leverantörer och andra funktioner inom företaget t.ex. logistikavdelningar i övriga nordiska länder, säljorganisationer samt diverse funktioner i Europa t.ex. fabriker, huvudkontor samt övriga lagerställen. I denna position ingår även rollen som tullansvarig för Exide Technologies i Norden.

• Ansvarig för anskaffning av produkter till de nordiska länderna
• Genomföra analyser och arbeta för optimering av varuflöden.
• Driva förändringar och ständiga förbättringar inom Supply Chain.
• Samordningsansvarig för prognoser och prognosuppföljning på nordisk nivå.
• Ansvarig för artikelregistret och all basdata samt dess uppsättningar i affärssystem/ inköpsystem.
• Stödja övriga logistikavdelningar inom Norden.
• Stödja säljorganisationen med information såsom: prognosinformation, artikel/produktinformation, lager/ leveranssituation
• Tullansvar, säkerställa korrekt tullhantering, att tullrutiner efterföljs samt säkerställa att företaget är uppdaterade angående kunskap inom tullfrågor.
• Ansvarig för prisförhandling och avtal med vissa leverantörer.

Bakgrund och erfarenhet

För rollen ser vi gärna att du har en utbildning inom logistik eller ekonomi på högskolenivå och för att bli framgångsrik i rollen förväntas det att du har god erfarenhet från arbete inom logistik/inköp. Du har god erfarenhet av olika datasystem och en förståelse för dess struktur. Vi ser även att du har någon form av utbildning i tullfrågor samt erfarenhet av att hantera dessa frågor. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och har erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Då kommunikationen är central i rollen med mycket internationella kontakter förväntar vi oss att du har mycket goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift.

Publiceringsdatum
2015-05-04

Dina personliga egenskaper
Som person är du lugn, metodisk och drivande, tycker om att ta dig an nya utmaningar och håller ett högt tempo. Du är en person som klarar av att driva många processer samtidigt och har en förmåga att göra rätt prioriteringar. Du är klarsynt med en förmåga att både se till helheten och vara detaljfokuserad. Prestigelöshet är en egenskap som stämmer väl in på dig och du trivs med att arbeta i en utåtriktad roll med många kontakter i olika länder. Kvalitet är viktigt för dig och du har en naturlig förmåga att ta ett stort ansvar i ditt arbete.

Du som söker har ett analytiskt tänkande med fokus på detaljer, men har också lätt för att sätta dig in i och förstå helheten i logistikkedjan. Du har ett ansvarsfullt arbetssätt och är noga med uppföljning. Att sträva efter nytänkande och förbättringar ser du som en självklarhet. Din goda kommunikationsförmåga gör det lätt att skapa och vårda relationer med olika intressenter. Du har viljan att effektivisera arbetsprocesser.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, gå in på www.pspartner.se och registrera ditt CV med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson +46 761 717645.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2277872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: