Supply Chain Manager - Randstad AB - Lagerjobb i Umeå
Supply Chain Manager
Randstad AB / Lagerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla lagerjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln
Visa alla jobb hos Randstad AB i Umeå

Supply Chain Manager till Rapunzel
Löshårsföretaget Rapunzel of Sweden grundades år 2007 och har idag vuxit till ett onlineföretag med 130 mkr i omsättning och ett sextiotal anställda. Med kunder i över 60 länder står global expansion i fokus och idag är webbplatsen översatt till tio språk. Företaget använder sitt eget varumärke, Rapunzel och levererar löshår, peruker, och hårvård till människor världen över. Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel Concept stores med salonger och butiker i Umeå, Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Helsingfors.

Har du tidigare erfarenhet av någon form av ledande roll? Är du genuint intresserad av projektledning och processförbättringar? Är du dessutom driven, lösningsorienterad och snabbt vill nå resultat? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Randstad söker nu en driven och strukturerad person som vill jobba som Supply Chain Manager på Rapunzel's huvudkontor i Umeå. Tjänsten ingår i vår bemanningsverksamhet vilket innebär att man blir anställd av Randstad och kommer jobba ute hos kunden. Tjänsten är med tillträde så snart som möjligt och sträcker sig ett halvår framåt.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Umeå

Omfattning: Heltid

Publiceringsdatum
2017-10-11

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Supply Chain Manager innebär att du kommer ansvara för den dagliga driften avseende logistik- och inköpsprocessen. Du kommer att jobba med uppföljning av transport- och distributionsavtal samt följa upp internkontrollen av tull och distributionsregler. I rollen ingår att vidareutveckla strukturer, processer och rutiner samt komma med förbättringsförslag på arbetssätt. Vidare skall du identifiera förbättringsprojekt och sedan komma i mål med att genomföra dessa förbättringar. Tjänsten kan komma att innebära resor i tjänsten.

Du kommer även ha personalansvar över sex personer och ett antal extraanställda på distributionsavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår att leda, stötta och coacha gruppens dagliga arbetet. Vidare ansvarar du för schemaläggning och bemanning samt vid behov även nyrekrytering av personal.

Kvalifikationer
Du har ett par års arbetslivserfarenhet från distribution, service och/eller säljbolag inom B2C samt relevant eftergymnasial utbildning inom området. Vidare har du erfarenhet av någon form av ledande roll såsom personalansvarig, teamledare eller projektledare. Det är en stor fördel om du har vana av att arbeta med processförbättringar och projekt. Förutom god kommunikativ förmåga på svenska, kan du uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift. Självklart har du också god dator- och systemvana.

Kvalifikationer
Som person är du driftig, självgående och initiativrik, med en god social kompetens. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du duktig på att samarbeta och samverka med andra samt brinner för ledarskap och coaching. För att lyckas i rollen har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du är positiv och lösningsorienterad i din framtoning och vill snabbt nå resultat.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista dag att ansöka är Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-10-18.

För information: Elin Johansson, elin.johansson@randstad.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-18
Ange följande referens när du ansöker: 201082991
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Johansson

Företag
Randstad AB

Adress
Randstad AB
Vasagatan 8
90329 UMEÅ

Kontorsadress
Vasagatan 8, 90329 UMEÅ

Jobbnummer
3746223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: