Supply Chain Coordinator till Nile AB

Nile AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nile AB i Ängelholm

Nile AB
Nile AB är ett ungt och modernt företag som utvecklar och tillverkar skräddarsydda lösningar där vi kombinerar tryck och stansning till produkter som t.ex. biosensorerer och wearables. Vi jobbar i en nisch där våra kunder önskar en kreativ samarbetspartner som erbjuder kvalitet och innovativa lösningar. Nile blev i slutet av 2022 förvärvat av Linxens och ingår nu i en grupp med ca 3500 anställda. Linxens förvärvade Nile för att diversifiera sin produktportfölj och för att satsa på Healthcare och IOT.
Med några av världens ledande medicinsktekniska företag som kunder så har vi en stabil och starkt växande bas att stå på. Företaget är ungt i sinnet men har samtidigt mycket erfarenhet och agerar med korta och snabba beslutsvägar. Vi är totalt drygt 75 medarbetare och ständigt växande.
Som anställd hos oss upplever man en stark sammanhållning och familjär stämning. Vi månar om personalen och satsar mycket på trivsel. Läs mer om oss på: www.nile.se
Vi ser en mycket ljus framtid inom Nile och därför behöver vi utöka vår verksamhet.

Om tjänsten Supply Chain Coordinator
Mycket av Niles framgångar och starka marknadsposition bygger på att vi både har en stor teknisk expertis, när det gäller produktframtagning, och att vi är bra på att producera högkvalitativa produkter. Våra produkter är komplexa, oftast helt kundanpassade och framtagna i tät dialog med kunden.
I tjänsten som Supply Chain Coordinator är du en nyckelperson som håller kontroll på allt från inkommande kundorder till leverans och fakturering. Du registrerar order och sörjer för att boka material samt beställa nytt och planera leverans inför produktionsstart. Du är med i planering av produktion. Efter avslutad produktion bokar du transport i samråd med kunden samt fakturerar. Tjänsten innebär att du har daglig kontakt med kunder, leverantörer och interna funktioner (ingenjörer, försäljning, kvalitet, produktion m.fl.) Vi är måna om vårt goda samarbete. Då merparten av våra kunder och leverantörer finns utanför Sverige, ser vi att du är bekväm i dialog på engelska, i både tal och skrift. Du bör ha en bra förståelse för vad som adderar kundvärde och vad som adderar värde till Nile.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Kundansvar för en eller flera kunder där du både deltar och på egen hand, initierar till kundmöten samt interna möten mellan olika avdelningar
Planera produktion i enlighet med kundens forecast och/eller order
Informera och stämma av leveranser, förseningar m.m. med kund
Planera och beställa material mot behov i order
Koordinera inköp, leveranser och produktion med våra underleverantörer
Kontrollera att efterkalkyl stämmer mot förkalkyl och följa upp med säljavdelning samt ingenjörer. Rapportera om vi avviker från budget

Publiceringsdatum
2024-02-01

Kvalifikationer
Du engageras av ett mångfacetterat yrke med stundtals högt tempo. Du har lätt att ställa om fokus vid omprioriteringar eller då behov uppstår. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, självgående och tar stort ansvar för dina åtaganden. Du har vana av och trivs att jobba med många kontaktytor: både internt och externt (med t.ex. kunder och leverantörer). Du trivs med att interagera och arbeta tvärfunktionellt.
Personlighet
Som person är du engagerad, nyfiken och prestigelös och vill bidra till ett gott arbetsklimat
Du har kundfokus och är kommunikativ
Du har förmåga att överblicka helheten och prioritera men samtidigt vara detaljfokuserad
Du är ansvarstagande, strukturerad och organiserad med konsekvenstänk och har förmåga att fatta beslut

Kompetenskrav och erfarenhet
Mycket god vana att arbeta i Microsoft Office
Mycket goda språkkunskaper i svenska & engelska -tal som skrift
Avslutad gymnasieutbildning, gärna även eftergymnasial utbildning
Minst 3 års erfarenhet av likvärdigt arbete med kund och/eller leverantör
Vana att arbeta i MRP-system

Önskvärd erfarenhet
Kunskaper i tyska, franska eller kinesiska är meriterande
Arbetat i ett producerande företag
Arbetat med logistik
Vana vid att läsa ritningar och tekniskt nyfiken



Så ansöker du
Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast; dock senast 16 februari! Skicka ditt CV och personliga hälsning till HR@nile.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
E-post: HR@nile.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nile AB (org.nr 556988-0254)
Brandsvigsgatan 11A (visa karta)
262 73  ÄNGELHOLM

Jobbnummer
8436292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nile AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nile AB: