Supply Chain Coordinator

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Logistikjobb / Stockholm
2021-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Coordinator" (publicerad 2021-04-13) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Supply Chain Coordinator

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Supply Chain Coordinator för omgående tillsättning.
Uppdraget sträcker sig till en början till 30 april 2023 men det finns stor möjlighet till förlängning.
Placeringen är på Samsungs kontor i Kista Science City.

Description of assignment:

PURPOSE OF THE JOB:

We are looking for a SCM Coordinator to our Nordic HQ in Kista. The SCM Coordinator shall focus on the complete supply chain from factory to final customer. This involves demand forecast, factory and HQ correspond, production and shipment, distribution to our customers.

TL SCM Coordinator shall continuously look for improvements in the supply chain of his/her product group in order to find on time supply and right quantity.

KEY ACCOUNTABILITIES:

SCM knowledge, such as forecasting and demand planning, inventory management, logistics and order desk work, and ERP knowledge etc.

Managerial skills

• Lead and support the group in its daily operation
• Identify and close gaps in the processes
• KPI focus
• Weekly / Monthly sales target achievement
• Channel PSI Analysis



JOB SCOPE

• Responsible for inputting and updating AP2 Forecast considering market, supply situation and channel PSI with reference of Sales Order, AP1 Forecast.
• Be aware of new model introduction schedule and channel model selection
• In cope with PM, manage EOL process
• Responsible for purchasing (right quantity, right timing, and right price)
• Contact HQ and factories to solve shortage or excessive supply situation
• Monitor production/shipment status and take proper actions to solve issues
• Give supply information to Sales and Indoor Sales (AP1) in case of necessity
• Prepare and be major part in SCM day meeting
• Analyze and report customers' sell-out, channel inventory and WOS.
• Correspond to HQ (ex. Reporting weekly sales discrepancy, demand updated status, Coordination of daily operational issues)
• Control of weekly / Monthly sales progress in cope with Indoor sales, Sales, and Logistics.
• Analyze the reason of low AP2,SCI forecast accuracy
• Coordinate for aging stock clearance
• Collect and analyze data for decisions related to safety stock and min/max levels

QUALIFICATIONS REQUIRED, EXPERIENCE, SKILLS & ATTRIBUTES:

Preferably degree in Business Administration, Commerce, Industrial engineering, Logistics or equivalent

EXPERIENCE:

• Preferably 2-3 years working experience in SCM related field
• Preferably experienced in using MS Office, especially Excel
• Preferably SAP experience

SKILLS & ATTRIBUTES:

• Willingness to be able to work with time sensitive deadlines
• Taking ownership of actions and follows up on commitments
• Flexible in adapting to changing requirements and priorities
• Ability to thrive and complete tasks in a fast paced environment
• Ability to prioritize and manage multiple demands and commitments depending on business needs.
• Ability to analyze data, and translate it into actionable options
• Fast learner
• Working under pressure
• Very good English skills
• Good verbal and written communication skills
• Logically minded and tolerant with problem solving skills

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar. Dock inte under Coronatider då Samsungs kontor är stängt för besökare/personal arbetar hemifrån.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Start omgående och minst till och med 30 april 2023 med stor möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2021-01-19

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag samt övrigt som finns i vårt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB (org.nr 556780-5212)

Jobbnummer
5530706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: