Studentmedarbetare till Koncerninköp i Malmö

Region Skåne, Koncernkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö, Lund, Trelleborg, Helsingborg, Ystad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Nu välkomnar vi en engagerad studentmedarbetare under vårterminen 2019, med möjlighet till förlängning under höstterminen 2019!

Region Skåne köper varje år varor och tjänster för cirka 23 miljarder kronor, vilket motsvarar ungefär halva Region Skånes budget. Avdelningen för Koncerninköp köper in varor och tjänster åt Region Skåne, vilket innebär såväl inköp som förvaltning av avtal. Koncerninköp är indelad i tre upphandlande enheter; enheten för verksamhetsnära inköp, enheten för verksamhetsstödjande inköp och enheten IT, MT och lab. Koncerninköp har även enheten inköpsservice som vägleder i inköpsfrågor och gör beställningar åt verksamheten.

På Koncerninköp arbetar drygt 70 personer med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att anamma och utveckla effektiva metoder. Digitaliseringen av sjukvården är påbörjad och stora förändringar kommer att ske - här spelar Koncerninköp en viktig roll i förändringsprocessen liksom för att möjliggöra att ny innovativ teknik kan användas.

Som studentmedarbetare i Region Skåne erbjuder vi dig en arbetsplats i ständig utveckling där du får möjlighet att praktisera dina akademiska kunskaper i projekt inom bland annat kommunikation, HR, ekonomi och kultur. Projektet studentmedarbetare syftar till att underlätta övergången från studier till arbete för dig som student och samtidigt stärka Region Skånes betydelse som framtida arbetsgivare.


Publiceringsdatum
2018-12-19

Arbetsuppgifter
Under 2017 har ett projekt som heter Lätt att göra rätt för beställare drivits. Syftet med projektet har varit att göra det lättare för verksamheten att göra rätt vid inköp av varor och tjänster, samt sänka kostnader och höja avtalslojaliteten. Projektet har involverat medarbetare från ekonomistaben, Koncerninköp, HR och redovisningschefer i sjukvårdsförvaltningarna. Projektet har resulterat i konkreta uppdrag och åtgärder som olika personer och grupper sedan fått ansvara för att genomföra. Några av dessa uppdrag finns hos inköpsdirektören och verksamhetscontrollern som tillsammans kommer att vara ansvariga handledare för dig som studentmedarbetare.

Som studentmedarbetare kommer du bland annat att ha många kontaktytor inom Region Skåne för att ställa frågor, skicka ut enkäter, göra benchmarking, omvärldsanalys, ta fram och sammanställa statistik samt tillsammans med handledaren förbereda och hålla i workshop kring konkreta frågor. Arbetet kan också innebära att plocka fram olika typer av information som sedan behöver bearbeta och analyseras.

Detta är en studentmedarbetartjänst vilket innebär att du kommer att arbeta cirka 10-15 timmar i veckan efter överenskommelse. Utbildningar med yrkesförlagd praktik i vården omfattas inte av studentmedarbetarprojektet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har läst minst 60 högskolepoäng inom samhällsvetenskap, ekonomi, civilingenjör, juridik, alternativt annan för projektet relevant utbildning. Du har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Excel, framtagande av statistik, bearbetning av data i pivåtabeller, illustrering i diagram och Spendanalyser. Som person är du drivande, analytisk samt tar eget ansvar för att nå uppsatta mål i tid. Du är en god kollega som gärna bidrar till teamets utveckling och arbetsglädje.

Förutom din elektroniska ansökan ber vi dig att bifoga ett Ladokutdrag som styrker att du har läst minst 60 högskolepoäng av en pågående utbildning inom för tjänsten relevant område.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd under dagtid mellan cirka 8.30-15.00. .

Ersättning
122,40 kr/h samt 12% i semesterersättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: A838132
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Strand - Inköpsdirektör Louise.Strand@skane.se 040-675 35 07
Christina Thell, Verksamhetscontroller Koncernin 0768-87 03 51

Företag
Region Skåne, Koncernkontoret

Adress
Region Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4519335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Koncernkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret: