Strukturerad HR-administratör med intresse för rekrytering!

Novare Professionals / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Novare erbjuder specialistkompetens inom området Human Capital och består av ett flertal bolag och intressebolag, där varje enskilt bolag är specialister inom sitt område. Tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se

Beskrivs du ofta som organiserad, noggrann och professionell? Har du tidigare arbetat med administration, rekrytering eller search? Då vill vi gärna få möjligheten till att presentera uppdraget som HR-administratör närmare för dig!

Novare Profesionals söker nu för kunds räkning en organiserad och vältalig HR-administratör för avlastning främst i rekryteringsprocesser men även i löpande administrativa uppgifter som berör HR-området. Uppdraget sträcker sig till en början i 4 månader och avser deltid motsvarande 3 dagar/vecka. För rätt person finns möjligheter till fortsatt anställning både hos kund och direkt hos Novare.

I rollen kommer du främst, men inte enbart, att genomföra följande uppgifter:

Genomföra urval och searcha fram kandidater
Uppstöttning kring rekrytering, screening av CV, telefonintervju och referenstagning
Publicera annonser via linkedIn
Hantera företagets linkedin-sida
Support samt administration kring HR-projekt
Sammanställa kravprofiler tillsammans med rekryterande chef

Uppgifterna kommer att variera både utifrån företagets behov och din tidigare erfarenhet, företaget står inför att utöka sin nordiska HR-avdelning och behovet kan utifrån det kunna komma att utvidgas.

Vem söker vi?

För att passa in i rollen bör du ha tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna med inriktning mot rekrytering och search, har du tidigare arbetat med HR-administration är detta starkt meriterande. Du är tillgänglig att starta omgående, dock senast i mitten på juni.

Du har/är även:

• Strukturerad och organiserad i ditt tillvägagångssätt
• Professionell i relationen till kandidater och kollegor
• Initiativtagande och trivs med att arbeta självständigt
• Strukturerad, social samt med en administrativ ådra
• Goda kunskaper av arbete i excel, outlook och word
Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av rekrytering inom IT/teknikområdet.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Övrig information

Start: Snarast
Anställningsform: deltid, 3 dagar/vecka
Omfattning: Visstid 4 månader med möjlighet till förlängning
Placering: Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Deltid Viss tid

Publiceringsdatum
2017-06-01

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
3532774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: