Strategiska Inköpare - Randstad AB - Inköpar- och marknadsjobb i Malmö
Strategiska Inköpare
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Randstad AB i Malmö

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Lund, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.
Arbetsuppgifter 
Som Inköpare kommer du att arbeta med strategiska inköpsfrågor inom ditt produktområde. Du driver huvudsakligen affärs- och processförbättringar gentemot leverantörer i syfte att förhandla
fram och sluta nya globala avtal. Du kommer att driva och ansvara för komplexa inköp, upprätta inköpsstrategi, utvärdera anbudsprocessen, genomföra leverantörsbedömningar samt säkerställa
avtalslojaliteten etc. Arbetet innebär utveckling av samarbetet med bolagets leverantörer inom strategiska områden som pris, kvalitet och standardiseringsfrågor. Du kan beslutskraftigt driva
inköpsprocessen utifrån organisationens behov, med utgångspunkt från centrala inköps strategier och avtal, från upphandling och riskbedömning till uppföljning. Tjänsten innebär att du
ansvarar för att upprätthålla inköpsbudgeten samt kontinuerligt rapportera ev. avvikelser. Arbetet är fritt och utåtriktat och du har själv möjlighet att påverka de aktiviteter som gör att
du når de högt ställda målen. Arbetet medför visst internationellt resande.  

Publiceringsdatum
2008-04-09

Utbildning och erfarenhet
Personen vi söker har flera års erfarenhet av att arbeta som inköpare. Du har förmodligen utbildning inom relevant område gärna en ingenjörs- eller ekonomexamen, alternativt har du anskaffat
motsvarande kunskap på annat sätt. Vi ser gärna att du har en mycket god teknisk förståelse. Därutöver har du god kunskap om MS Office i allmänhet och Excel i synnerhet. Det är meriterande om
du dessutom har använt SAP R/3 tidigare.     

Dina personliga egenskaper
Du är affärsmässig med goda ekonomiska kunskaper, drivande och förhandlingsskicklig. God förmåga att kommunicera, förankra och arbeta självständigt. Du är en socialt kompetent person som
präglas av integritet och ärlighet. Du har lätt för att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift, kunskaper i tyska är meriterande.  
Tjänsterna är uthyrningsuppdrag som stäcker sig tom 31 december 2008. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta My Geborek på tel 0704 – 31 74 44. 
Tjänsterna ska tillsättas omgående, vilket innebär att intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att läsa den.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
My Geborek, +46 46 32 42 50, +46 7 04 31 74 45

Företag
Randstad AB

Adress
Randstad AB
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
187518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: