Strategisk verksamhetsutvecklare

Kronofogdemyndigheten / Organisationsutvecklarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Karlstad, Sunne, Arvika, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Beskrivning av uppdraget
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.

Vi vill digitalisera och göra det enklare för kunden i kontakten med oss, och samtidigt arbeta med ständiga förbättringar av vår verksamhet. Utvecklingsavdelningen är motorn i arbetet och ser till att vi har förutsättningar att driva den utveckling som behövs. Som strategisk verksamhetsutvecklare har du en viktig roll i att driva utvecklingen för ditt område och en nyckelroll i vår agila arbetsmodell där vi i olika tvärfunktionella grupperingar tillsammans utvecklar Kronofogden. Inom området verkställighet tar vi de kliv som verksamheten behöver inom enhetliga arbetssätt och automatisering.

Publiceringsdatum
2023-06-05

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att driva och stödja utvecklingen av vår kärnverksamhet, och på så sätt bidra till att vi når Kronofogdens mål. Arbetet handlar mycket om att samverka med andra - både internt och externt - och att jobba i olika tvärfunktionella och tvärprocessuella konstellationer. Du arbetar på strategisk och taktisk nivå med att lägga planer och prioritera utveckling, samt med att driva initiativ och epics som ska ge konkreta resultat i verksamheten. Du leder en tvärfunktionell grupp som arbetar med detta och ansvarar för att realisera utveckling. Du har stort fokus på att skapa förbättringar för våra kunder och vår verksamhet, och är ambassadör för de agila arbetssätt som vi använder i vårt utvecklingsarbete

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- akademisk utbildning med minst 180 hp alternativt 120 p i tidigare system
- flerårig erfarenhet av verksamhetsutveckling på strategisk och taktisk nivå
- god ledarerfarenhet

Personliga egenskaper som är viktiga för den här rollen är att du är flexibel, tar egna initiativ och tar ansvar för att driva utveckling i verksamheten. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa nya kontakter och bygga nätverk för att lösa uppgifter. Du har helhetssyn och drivs av att skapa värde för kund och samhälle, men också att förbättra förutsättningarna internt. Du tycker om att arbeta med snabb framdrift och få resultat. Du är nyfiken, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt. Du delar gärna med dig av kunskap, erfarenhet och goda exempel, och drivs av att utveckla både dig själv och andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande med arbetserfarenhet av Kronofogdens verksamhet samt utvecklingsarbete i synnerhet inom området verkställighet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av IT-nära utveckling. Meriterande är också erfarenhet av lean/agila arbetssätt och av processutveckling samt erfarenhet av facilitering av workshops och coachning av grupper.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/181".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)

Arbetsplats
Kronofogden

Kontakt
Pär Sjökvist, sektionschef
010-5792475

Jobbnummer
7854640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: