Strategisk inköpare till Aleris i Stockholm

Aleris / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

På Aleris känner vi ett stort engagemang för samhället vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också? Är du dessutom en person med värme, energi och som trivs med förändring så tror vi att du kommer trivas hos oss.

Om Aleris Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vård- och omsorgsföretag och vår vision är att bli förstahandsvalet. Vår verksamhet har stor bredd och erbjuder något för livets alla skeenden. Den omfattar bland annat specialistvård, primärvård och diagnostik, äldreomsorg och hemtjänst samt stöd och boende för unga och vuxna. Vi har mer än 11 000 medarbetare fördelade på 450 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Läs mer om Aleris på www.aleris.se/Om/Om-Aleris

Om arbetet och vad vi erbjuder dig Vi söker en strategisk inköpare till inköpsenheten i Sverige. Inköpsfunktionen på Aleris består av en koncerngemensam inköpschef och lokala inköpsenheter i Sverige, Norge och Danmark. Inköpsenheten i Sverige består idag av 3 personer och ska nu utökas med ytterligare en tjänst. Inköpsfunktionen är under utveckling där möjligheten att påverka och bidra till förbättringar är stor. Arbetet som strategisk inköpare innebär att du självständigt genomför upphandlingar i enlighet med Aleris inköpsprocess med mallar och standarder som stöd. Du ansvarar för strategisk utveckling av eget kategoriområde och framtagande av kategoriplaner kopplat till dessa. Du fungerar som stöd i divisionernas löpande inköpsarbete utifrån befintliga avtal samt att du utformar kommersiella och legala avtal. Du kommer en del av din tid att arbeta även med operativt inköpsarbete. Fördelningen mellan strategiskt och operativt arbete kommer att variera över tid.

Som person

Du är flexibel och lyhörd och gillar att jobba självständigt. Att du har ett strategiskt perspektiv och en god förståelse för hela inköpsprocessen är viktigt för att trivas i rollen. Rollen kräver också att du har en numerisk och analytisk förmåga samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Du är drivande och besitter en god samarbetsförmåga. Vidare har du ett tydligt affärstänk och trivs i en förändringsbenägen miljö där du är med och påverkar resultatet.

Bakgrund

Du har en akademisk examen inom relevanta områden. Det är bra om du har minst tre till fem års arbetslivserfarenhet och har tidigare erfarenhet av inköp och upphandlingar, har du även erfarenhet att inköpsarbete från sjukvården är det meriterande.

Vi kommer vid årsskiftet 2017 att flytta till nya lokaler vid Sabbatsbergs sjukhus, Olivecronas väg, Stockholm.

Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på "skicka ansökan" till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2017-06-16. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Hedre Eidhagen, Inköpschef 073-413 32 05.

Välkommen att ansöka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-24

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Hedre Eidhagen +46 734 13 32 05

Företag
Aleris

Adress
Aleris
Box 47134
10074 Stockholm

Kontorsadress
Katrinebergsbacken 35

Jobbnummer
3520227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris: