Strateg Informationshantering 2 st.

Trafikverket / Bibliotekariejobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bibliotekariejobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Strateg Informationshantering 2 st.

Som strateg med fokus på ärendehantering driver du verksamhetsutvecklingsprojekt inom ärendehantering ur ett verksamhetsperspektiv i nära samarbete med förvaltningsorganisationen.
Du har en central roll i vårt digitaliseringsarbete när vi tar fram nya tjänster och/eller ansluter oss till andra myndigheters initiativ inom området.
För att nå framgång har du många kontaktytor mot Trafikverkets olika verksamheter. Beroende på situation måste du vara beredd att arbeta både självständigt och i grupp. För närvarande driver vi ett flerårigt verksamhetsutvecklingsprojekt som syftar till att införa en e-tjänstplattform i Trafikverket, öka digitaliseringen och ta fram mer enhetliga arbetssätt i ärendehanteringen.
Din roll kommer vara att leda och driva verksamhetsfrågorna inom ramen för projektet.
Strategrollen ingår även i vår förvaltningsorganisation med syfte att aktivt bidra till att ständigt förbättra Trafikverkets ärendehantering.


Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen där minst 60 hp arkiv- och informationsvetenskap ingår alternativt motsvarande utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.
Du har flera års erfarenhet av att leda och arbeta med övergripande verksamhetsutveckling inom ärendehantering eller processutveckling. Du har arbetat med digitaliseringens utmaningar och möjligheter i kombination med kundorienterat synsätt och är insatt i regeringens intentioner med digitaliseringen.
Du har erfarenhet av offentlig förvaltning, förvaltningslagen och andra regelverk som styr handläggningen av ärenden på en myndighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektmodellen XLPM och förvaltningsmodellen pm3.
Som person är du prestigelös och kommunikativ då det i tjänsten ingår att leda och delta i flera olika sammanhang.
Trafikverkets värderingar, pålitlig, engagerad och modig passar väl in på dig. Du inger förtroende genom att vara pålitlig, ditt engagemang smittar av sig på kollegor och ditt mod gör att du står upp för det du tror på.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning Tillsvidareanställd

Publiceringsdatum
2017-10-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 13:2017:155
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Näslund lars.naslund@trafikverket.se 010-124 2092

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3759844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: