Stor kund i Karlskrona söker first-line support!

Bemannia Kontor AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Karlskrona, Ronneby, Bromölla, Kalmar, Kristianstad eller i hela Sverige

Långt uppdrag som first-line support hos kund i Karlskrona.

Om uppdraget

Befattningens innehåll och syfte är att fungera som en first-line support. Uppdraget innebär arbete med att felsöka problem samt ger vägledning genom olika former av kanaler såsom telefon, e post, fjärrsupportverktyg, Jitsi och intranät. Uppdraget innebär en varierad vardag med stort fokus på service. Miljön består av Windows klienter samt kringutrustning såsom mobiltelefoni och videokonferensutrustning.

Uppdraget är på heltid 100%, dagtid 08:00-16:30 med 30 minuter lunch och kommer att ske i de lokaler kunden har i framförallt Karlskrona främst men du ska också kunna jobba i kundens lokaler i Malmö. Startdatum för uppdraget är 2024-05-01 och uppdraget beräknas hålla på till 2026-04-30.

Publiceringsdatum
2023-12-12

Arbetsuppgifter
Din huvuduppgift som first-line-support är att se till att IT-utrustningen fungerar. Vid helpdesk ska du ge kunder och användare information och instruktioner samt agera stödfunktion i samband med kunden produkter och tjänster. Du förväntas pckså arbeta med ärendehantering och dokumentation av supportärenden samt registrera ärenden, felsöka problem, åtgärda ärenden, följa upp och återrapportera lösningar till användaren.

• Eskalera och informera om störningar.
• Hänvisa vidare mer komplexa problem till 2nd support.
• Administrera IT-miljöer, t.ex. användarkonton, e-postkonton, behörigheter och utskriftsköer.
• Ge support och vägledning gällande beställningar, felanmälningar och handhavandefrågor.
• Ge support till användare avseende hård- och mjukvara.
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Kvalifikationer
Du ska ha god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och i skrift och du förväntas vara lyhörd och ha förmåga att inge förtroende. Du ska också vara serviceinriktad, ha god kommunikativ förmåga och vara pedagogisk vid handledning både via telefon och via mail, samt genom direktkontakt. Ha lätt för att samarbeta i grupp, ha god social kompetens, vara stresstålig, produktiv och driven. Ha god förmåga att hantera många parallella aktiviteter med bibehållen noggrannhet och struktur.

• Du ska ha viss teknisk förståelse och stort intresse för IT.

• Du ska ha kunskaper om klientoperativsystem och Officeapplikationer.

• Du ska ha erfarenhet av Windows 10, Windows server, Office, Nätverk. Active Directory och Exchange är önskvärt.

• Det är önskvärt att du har grundläggande kunskap om ITIL.

• Det är önskvärt att du har särskild kompetens om Active Directory (AD) och ärendehanteringssystem.

• Du förväntas gått Gymnasium eller likvärdig utbildning.

• Du ska ha minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som first-line support

• Du ska ha goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.

• Du ska ha grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.

• Du ska ha kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Nilex).

• Du ska ha erfarenhet av kundservice sedan tidigare samt vana att jobba mot servicemål.

• Du förväntas kunna ange ett tidigare referensupdprag som liknar det uppdrag som du nu söker eller annan motsvarande erfarenhet.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-02-05.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jimmy Rosén, Jimmy.Rosen@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-422 77 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Jimmy Rosén
jimmy.rosen@bemannia.se
08-84 53 00

Jobbnummer
8322793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: