Stödassistent till vår BoDa-verksamhet - LSS/Funktionshinder

Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd / Vårdarjobb / Kungälv
2023-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent till vår BoDa-verksamhet - LSS/Funktionshinder" (publicerad 2023-09-01) ⬅️


Visa alla vårdarjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd i Kungälv

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Publiceringsdatum
2023-01-02

Beskrivning
Vi söker nu medarbetare till Kungälvs mest individanpassade specialboende enligt ett BoDa koncept inom LSS.

Du kommer jobba med sex personer med unika och komplexa behov som har sitt hem naturnära, strax utanför Kungälvs centrum.

Boendet har inriktningen intellektuella funktionsvariationer och neuropsykiatri. Arbetsplatsen är fysiskt planerad till en byggnad med sex boendelägenheter och en byggnad med sex platser för daglig verksamhet.

I arbetet utgår personalen från individens behov och rytm i det dagliga livet. Boendet och dagligverksamhets lokaler är samplanerade för att möta brukarens individuella behov.

Dina arbetsuppgifter
Vi vill att du som stödassistent ska få rätt förutsättningar för att trivas och lyckas med ditt uppdrag hos oss. Vi bygger verksamhetens arbetssätt och metodik utifrån kunskap om aktuell forskning, personalens kompetens samt brukarna och dess nätverk. Genom detta sätt att arbeta skapar vi tydliga rutiner och strukturer för att uppnå en trygg och säker miljö för alla.

Inom området satsar vi på kompetensutveckling och pedagogiskt stöd där du får kontinuerlig vägledning av stödpedagoger, metodutvecklare, sjuksköterskor och vid behov andra professioner.

Som stödassistent blir din främsta uppgift att ge brukarna anpassat stöd för att de ska kunna leva ett så gott och självständigt liv som möjligt i och utanför hemmet, utifrån var och ens behov och önskemål. Genomförandeplaner utgör grunden i att kvalitetssäkra vardagsstödet utifrån varje brukares individuella behov och önskemål genom fattade LSS beslut.

I arbetsuppgifterna ingår att arbeta både i bostaden och i den närbelägna dagliga verksamheten, i arbetet ingår alla dagliga förekommande sysslor såsom städ, tvätt, matlagning mm. Arbetet är förlagt till dag, kväll/sovande jour och helg. Du kan påverka dina arbetstider inom ramen för verksamhetens behov, då vi använder Time Care planering som schemaläggningsverktyg.

I arbetet ingår utförande av administrativa arbetsuppgifter såsom att upprätta genomförandeplaner och dokumentera i Treserva samt skapa verksamhetsrutiner, handlingsplaner etc.

Du kommer arbeta mycket pedagogiskt med stöttning av våra stödpedagoger, metodutvecklare och chef. Vidare ger vi dig schemalagd kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.

Kvalifikationer
Du har godkänd gymnasieutbildning från vård och omsorg, barn- och fritid-med inriktning funktionsnedsättning eller är utbildad stödassistent. Alternativt utbildning inom beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är kurser med inriktning mot funktionshinder.

Vi söker dig som är engagerad och ansvarsfull i ditt uppdrag. Du tänker nytt, är kreativ och lösningsfokuserad samt ser möjligheter i stället för hinder. Du kan arbeta utifrån brukarens behov men samtidigt hålla dig till de överenskomna rutinerna för att få en trygg och säker vardag för alla.

Då det förekommer utmanande beteende, exempelvis självskadebeteende och utåtagerande, är det av stor vikt att du har erfarenhet av att arbeta lågaffektivt, med tydliggörande pedagogik och AKK. Du har mycket god förmåga att samverka med olika professioner, medarbetare och nätverk. Du skall vara tydlig i ditt kroppsspråk, lugn, uthållig med god fysisk och psykisk kondition.

Vidare behöver du ha grundläggande data- och dokumentationsvana och goda kunskaper i svenska språket då man arbetar mycket med AKK. Vi arbetar i Treserva, Time Care Planering, Personec, Outlook, SharePoint, Inprint m.fl. och det är meriterande med erfarenhet från dessa systemet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig egenskaper.

Erfarenhet och körkort krävs.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/696".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd

Kontakt
Mirja De Bruin
0722032458

Jobbnummer
7303883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd: