Stockholmsmässan söker en Digital Marketing Specialist

Stockholmsmässan AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholmsmässan AB i Stockholm, Stenungsund eller i hela Sverige

Vill du jobba med digital marknadsföring i en dynamisk och kreativ miljö? Har du dessutom förmågan att se hela kedjan i det digitala marknadsföringsarbetet och kan lyfta fram vad som fungerar väl, vilka delar som behöver stöd och vilka verktyg och metoder som är applicerbara i de enskilda fallen? Då kan du vara den vi söker.

Som Digital Marketing Specialist inom Stockholmsmässans affärsområde Stockholm Design Events ansvarar du för att planera och följa upp insatser för en optimerad synlighet i eventens digitala kanaler, liksom i köpta digitala kanaler. Tillsammans med marknadsansvarig planerar och sätter du målen för kampanjer samt mäter och analyserar effekten av marknadsföringens insatser.

Du kommer att vara en del av ett marknadsteam som tillsammans med projektteamen driver marknadsföringen av Stockholmsmässans design event; Formex, Stockholm Furniture Fair och Stockholm Design Week.

Rollen är både strategiskt och operativ där du är drivande i planeringen för kanalernas löpande innehåll under året, följer upp och analyserar arbetet, samtidigt som du till viss del även producerar innehåll till kanalerna tillsammans med teamets marknadskoordinatorer. Vi söker en talang som har koll på utvecklingen inom digital marknadsföring, både vad som är på gång i de olika sociala mediaplattformarna, kan bolla idéer kring optimerad synlighet för våra kampanjer ihop med byrå, samt publicera content i våra kanaler.

Publiceringsdatum
2023-06-09

Dina arbetsuppgifter
• Driva, skapa, genomföra och utvärdera digitala kampanjer

• Kontinuerligt optimera organiska och köpta insatser i eventens sociala media-kanaler

• Planera, analysera och automatisera kundresan inom email marketing

• Initiera, planera och vara delaktig i den kreativa processen av innehåll till kanalerna

• Arbeta operativt med eventens kanaler tillsammans med övriga i marknadsteamet

• Producera och publicera innehåll till de digitala kanalerna (social media, nyhetsbrev och webb)

• Bild- och filmredigering

• Stötta det strategiska arbetet för att hitta lösningar och ta marknadsföringen framåt

• Arbeta proaktivt med våra plattformar och genomföra löpande tester och aktiviteter för att optimera effekten och konverteringar.

Vem är du?

För att trivas i rollen tror vi att du är en social och nyfiken person som är driven, självgående, lösningsorienterad och som gillar såväl de analytiska delarna i rollen som den kreativa möjligheten att driva utvecklingen framåt i de digitala kanalerna. Du är välbekant med den digitala marknadsföringens terminologi, har ett strukturerat arbetssätt och håller dig uppdaterad med den senaste utvecklingen av digitala plattformar. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska och har ett öga för färg och form. Har du dessutom ett intresse för inredning och möbeldesign är det ett plus.

Vi söker dig med kompetens inom följande områden:

• Email marketing och kundflöden

• Organisk och sponsrad marknadsföring via Meta och LinkedIn

• Bildbehandling

• Webbpublicering

• Analys inom GA4

• SEO

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

• Salesforce Marketing Cloud

• Sales Cloud

• Photoshop / Canva / InDesign

• Sitecore

• Wordpress

• Erfarenhet av arbete med event/mässor

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Stockholmsmässan erbjuder en professionell och dynamisk arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter. Vi tror på hållbarhet och levererar kvalité i allt vi gör. Tillsammans skapar vi ett arbetsklimat som kännetecknas av inspiration, arbetsglädje, kreativitet och ansvarstagande. Vi respekterar varandra och är tydliga i vår kommunikation internt och externt.
Vi har kunskap om vår omvärld, är lyhörda och agerar proaktivt. Vår vision är "Möten i världsklass".

Välkommen med din ansökan!
Berätta kort i din ansökan varför du gärna skulle vilja jobba med digital kommunikation inom design samt om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse, Stockholmsmässan tillämpar provanställning.
Urvalsarbetet sker löpande och sista ansökningsdag är den 7 augusti. Tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut så tveka inte att skicka in din ansökan.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta marknadsansvarig Tina Larsson på 070 7894459 / tina.larsson@stockholmsmassan.se eller till affärsområdeschef Chicie Lindgren på chicie.lindgren@stockholmsmassan.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholmsmässan AB (org.nr 556272-4491), http://www.stockholmsmassan.se

Arbetsplats
Stockholmsmässan

Kontakt
Tina Larsson
tina.larsson@stockholmsmassan.se
070-789 44 59

Jobbnummer
7868248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholmsmässan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholmsmässan AB: