Statsvetare med intresse för e-utveckling

Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen i Aneby

På toppen av det Småländska Höglandet hittar du Aneby kommun, en av landets minsta kommuner. Storleken har betydelse och i vår kommun har vi i flera år legat i topp i landet i mätningar om nöjda medarbetare till stor del på grund av närheten till varandra, våra medborgare och inte minst till förvaltning, kommunledning och politiker. Möjligheten att påverka och vara delaktig i kommunens utveckling är stor i vår organisation där samverkan är vår ledstjärna och förutsättningen är engagerade människor. Det är kanske därför vi har närmare 700 registrerade företagare och mer än 100 föreningar i kommunen.
Som skolkommun har vi varit Smålands bästa i flera år, nu på 15 plats i landet bland alla skolor och vi presterar goda resultat på flera andra områden.

Du kommer att tillhöra den politiska administrationen, en enhet som ansvarar för sekreterarskapet och administrationen kring kommunens styrande organ. Verksamheten arbetar också med utvecklingen av ärende- & dokumenthanteringen i kommunen och ansvarar för uppdateringar av ledningssystem och styrdokument.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs




Publiceringsdatum
2016-11-24

Arbetsuppgifter
Din huvuduppgift blir att vara sekreterare i nämnd och utskott och som en del av den politiska administrationen jobbar du tätt tillsammans med övriga medarbetare och ni stöttar varandra i de arbetsuppgifter som ligger på enheten, såsom posthantering, diarieföring och sekreterarskap i de politiska organen.
Vi är allt mer på väg in i e-samhället där du blir en viktig resurs som tar tillvara de möjligheter som ges med modern e-förvaltning och e-arkiv som exempel. Tillsammans i den politiska administrationen och i nära samarbete med e-strateg och olika lokala och regionala nätverk kommer ni arbeta med utveckling av dessa frågor, olika projekt och säkrandet av administrativa rutiner. Redan idag hanterar vi politiska möten digitalt med stöd av surfplattor och det finns många spännande uppgifter att arbeta vidare med.

Som alltid i den lilla kommunen blir bredden av uppgifter stor, vilket gör uppdraget ombytligt och intressant.



Kvalifikationer
Akademisk examen inom statsvetenskap, juridik eller annan för tjänsten relevant utbildning.
Ett drivande intresse för e-utveckling, det vill säga att utveckla verksamheten med hjälp av digitala stöd.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Behärskar office-programmen väl.
Erfarenhet av att arbeta med ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3 är en merit.
Du är känd för att vara en team-player, en ansvarsfull och serviceinriktad person som har lätt till skratt.



Intresse, engagemang och viss erfarenhet från området är viktig.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-01 Tillträde sker efter särskild överenskommelse, det viktigaste är att du är rätt person.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14
Ange följande referens när du ansöker: A629033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Cederqvist 0380-46273

Företag
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Adress
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen
Storgatan 48
57822 Aneby

Kontorsadress
Storgatan 48 Aneby

Jobbnummer
3179866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen: