Stationsförvaltare

Trafikverket / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Malmö, Lund, Trelleborg, Helsingborg, Ystad eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Stationsförvaltare

Som stationsförvaltare är du ansvarig för att skapa attraktiva stationsmiljöer, med resenärerna i fokus. Det innebär bland annat att ha kontakt med intressenter och andra berörda, gällande resandet och utveckling av stationerna. Du medverkar aktivt i stationsförvaltningens utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten.
Vidare ansvarar du för att erforderliga avtal tecknas mellan Trafikverket och andra aktörer avseende stationerna. Du ansvarar även för den tekniska stationsförvaltningen av de ca 300 stycken stationer som finns i området, tillsammans med 2 kollegor.
Som stationsförvaltare planerar och genomför du underhålls-, reinvesterings-, och investeringsåtgärder på stationerna inom ansvarsområdet. Du medverkar dessutom i budget-, mål-, verksamhetsplanerings- och uppföljningsarbetet för förvaltningsområdet.
Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är:

• Ansvara för att drift, skötsel och avhjälpande underhåll utförs enligt ingångna avtal.

• Med stöd av bl a verkets upphandlare handla upp konsulter, byggtjänster mm.

• Bevaka garantitider.

• Ansvara för att myndighetskrav som ställs på fastigheterna uppfylls.

• Representera fastighetsägaren i relationen till den interna hyresgästen och fånga upp hyresgästönskemål rörande lokalerna.

Tjänsten som vi söker innebär att ansvara för förvaltningen av stationer inom region syd/väst.

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området fastighetsförvaltning/fastighetsteknik, eller har annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet från stationsförvaltning alternativt fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet.

Erfarenhet av att arbeta med AFF-regelverket, avtalsskrivning, projektledning samt förhandlingsvana är meriterande.

B-körkort samt god svenska i såväl tal som skrift är ett krav.

Som person är du drivande och flexibel. Du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. Då arbetet innebär mycket kontakter är det även viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidareanställd

Publiceringsdatum
2017-05-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-13
Ange följande referens när du ansöker: 12:2017:123
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Carlén linda.carlen@trafikverket.se 010-123 7733

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3527258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: