Stationschef - Landvetter

Placera Personal AB / Kassapersonalsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kassapersonalsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Härryda, Göteborg, Jönköping, Halmstad, Haninge eller i hela Sverige

Placera Personal AB
är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.
Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
För rekrytering till vår kund Avis Biluthyrning, Riksbilar AB söker vi nu en 
Stationschef 
Att alltid anstränga sig lite extra. Det har varit Avis Biluthyrnings affärsidé sedan sextiotalet. Arbetet med att ge det där lilla extra har uppskattats av deras kunder och har gjort Avis till en av världens ledande biluthyrare. Idag finns Avis i mer än 170 länder med 5.000 uthyrningskontor, 400.000 bilar och 18.700 anställda världen över.
Avis Biluthyrning har funnits i Sverige sedan 1966 och har idag ett 90-tal kontor på ett 70-tal orter runt om i landet.
Landvetterkontoret är den näst största stationen i Sverige med öppet alla dagar i veckan och en personalstyrka på ca 10 personer. 
Tjänsten innebär ett totalansvar för stationens resultat och utveckling.
•           Du ska säkerställa att stationen drivs med hög kvalitet och mot uppställda mål, bl a genom löpande resultatuppföljning.
•           Du ska också ansvara för det administrativa arbetet och de interna processerna.
•           Aktivt delta i det dagliga stationsarbetet och säkerställa att stationen drivs på ett optimalt och effektivt sätt.
•           Ansvara för bemanning och rekrytering till stationen ingår också i arbetsuppgifterna.
•           Aktivt arbeta mot ökad försäljning.
•           Vara en god och synlig representant för Avis på den lokala marknaden och mot samarbetspartners, leverantörer etc.
•           Det är viktigt att du är en god förebild, arbetsledare och coach.
För tjänsten är det en förutsättning att du har;
•           Minst gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning
•           Arbetslivserfarenhet i arbetsledande befattning, gärna inom servicenäringen
•           Grundläggande kunskaper i ekonomi
•           God svenska och engelska i tal och skrift
•           God datavana och kunskaper i Officepaketet
•           Körkort, minst behörighet B 
Det är viktigt att du har organisationsförmåga, ett bra och tydligt ledarskap samt är drivande och resultatinriktad. Du bör dessutom ha ett stort intresse för affärer och en stark känsla för service. För rätt person är detta en tjänst med många stimulerande utmaningar och intressanta möjligheter. 
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa Lena Rönnberg-Halvorsen, Placera Personal AB, 08-586 22 731. 
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via post.

Publiceringsdatum
2009-12-03

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-01-08
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Rönnberg, 08-586 22 731

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
547181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: