Staffing Admin Assistant till bemmaningsföretag

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu en Staffing Admin Assistant på heltid. Som Staffing Admin Assistant kommer du ha en central funktion som supporterar hela teamet och dess kunder på nationell nivå. Som Staffing Admin Assistant får du en god inblick i många av våra spännande kunder och deras verksamhet runt om i landet, alltifrån stora globala bolag till mindre lokala företag. Arbetsuppgifter kommer innefatta administrativt och involveras i många områden kopplat till personaladministration och bemanning.

I din roll som Staffing Admin Assistant kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Svara i telefon samt på mail från konsulter.
• Registrera nyanställda
• Ansvara för kontaktinboxen
• Skicka offerter
• Samla in statistik från kundsystem
• Registrera konsulters arbetade timmar
• Stämma av tidrapporter
• Lägga upp och redigera konsultinformation samt avtal.
• Planera utbildningar samt se över schema för storhelger.
• Administration.

Tjänsten som Admin Staffing Assistant är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Vi letar efter dig som ser dig kan vara en energisk resurs till laget. Det är viktigt att du bidrar till teamets laganda. Vi ser att du är organiserad och strukturerad i ditt arbete. Vi arbetar i ett högt tempo så du bör vara proaktiv i ditt arbetssätt för att prestera väl i rollen. Är du vår nästa glädjespridande lagspelare?

Vidare ser vi att du är

• En strukturerad person som gillar att ha ordning och reda samt förstår vikten av kvalitativ data och effektiva processer.
• Van att hantera flera ärenden samtidigt och räds inte att förutsättningar förändras under arbetsdagen.
• Gärna den person man vänder sig till vid frågor och problem och hanterar det med en serviceinriktad attityd.
• Uppskattar att angripa problem med ett lösningsorienterat förhållningssätt med viljan att utveckla och förbättra våra processer. Att dela med sig och diskutera tankar, förslag och idéer faller sig naturligt för dig.
• Ifrån en administrativ bakgrund

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Rollen innebär mycket frihet under ansvar, där du i hög utsträckning själv kommer att planera, strukturera och utföra arbetet på egen hand då varje Staffing Admin Specialist har ansvar för sina egna kontor. Inom teamet får du utbyte av likasinnade administrativa specialister med liknande arbetsuppgifter där vi delar med oss av best practice och hur vi angriper administrativa problem i ett nationellt perspektiv.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Jesper.jenefjard@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan

Sökord

admin, bemmaning, stockholm, team, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2021-12-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-36375".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd

Jobbnummer
6161989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: