Stadsbyggnadskontoret söker en koordinator inriktning ekonomiadm

Stockholms stad, Bygglovsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Bygglovsavdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov, stadsmätning och bostadsanpassning. Kontorets övergripande uppdrag är att planera för 40 000 bostäder till år 2020.

Vi är Sveriges största bygglovsavdelning. Vi är ca 90 medarbetare på fyra enheter som hanterar olika ärendetyper och arbetar nära varandra i team. Vi handlägger allt från små tillbyggnader till skolor, sjukhus och nya bostadskvarter. Ett viktigt uppdrag för oss är också att ge råd och information till stockholmarna.

Som medarbetare i Stockholms Stad erbjuds du goda anställningsvillkor och personalförmåner. Vill du bli en del av vårt gäng?

Publiceringsdatum
2016-06-01

Arbetsuppgifter
Som koordinator kommer du att hantera kundfakturor samt kontrollera, kontera och fördela kostnader av leverantörsfakturor i stadens ekonomisystem Agresso. Du kommer delta i arbetet med att aktivt kvalitetssäkra och utveckla våra faktureringsprocesser. I ditt dagliga arbete har du en nära kontakt och dialog med kollegorna på avdelningen och du kommer att ingår i avdelningens koordinatornätverk. Du kommer även att ingå i stadsbyggnadskontorets ekonominätverk som representant från bygglovsavdelningen och samverka internt på avdelningen såväl som mellan avdelningar inom stadsbyggnadskontoret och andra förvaltningar. I rollen har du även kontakter med externa aktörer såsom byggherrar och medborgare. På sikt ser vi även att du kommer bistå handläggarna med administrativa moment i handläggningen

Du kommer även att vara ansvarig för att utbilda våra nyanställda i Agresso. Tjänsten kommer att utvecklas i takt med bygglovsavdelningens verksamhetsutveckling och du kommer att få vara delaktig i att forma rollen utifrån nya utmaningar och förväntningar.

I dagsläget är tjänsten placerad på enheten småhus och du rapporterar till enhetschefen för småhus.

Kvalifikationer
• Du ska ha eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Alternativt lägst gymnasieutbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.
• Du ska ha flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du ska ha god kunskap och erfarenhet av leverantörsreskontra och systemadministration.
• Du ska ha goda kunskaper i Agresso.
• Goda kunskaper i Excel.
• Du ska ha goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.
• Arbetslivserfarenhet från en politisk styrd organisation ses som meriterande.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Du är van vid att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och du tar ansvar för din uppgift och du är van vid att driva dina egna processer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du har en god förmåga och vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är bra på att upprätthålla goda relationer och är van vid att samarbeta både internt och externt. Som person är du lugn och stabil. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram, samtidigt som du påminner och följer upp.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar aktivt med jämställdhet och mångfaldsfrågor och erbjuder dig en attraktiv arbetsplats, som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-15
Ange följande referens när du ansöker: A42931
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Grubesic Haglund, Enhetschef 08-50827362
Camilla Westergren, HR-konsult 08-508 27 588 camilla.westergren@stockholm.se

Facklig kontakt
Björn de Maré, SACO 08-508 28 281
Fanny Nordqvist Darell, Vision 08-508 27 573

Företag
Stockholms stad, Bygglovsavdelningen

Adress
Stockholms stad, Bygglovsavdelningen
Box 8314
10420 Stockholm

Kontorsadress
Tekniska Nämndhuset, Flemingg 4 10420 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2880720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Bygglovsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Bygglovsavdelningen: