Speditör till kund i Solna

Aditro Logistics Staffing AB / Speditörsjobb / Solna
2022-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speditör till kund i Solna" (publicerad 2023-05-02) ⬅️


Visa alla speditörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-19

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi för vår kund en speditör.

Arbetsuppgifterna för denna tjänst är följande:

• Inleverans av inkommande paket
• Ta hand om alla utrikesordrar
• Emballera pallar/paket med förpackningsmaterial/emballage
• Fixa/boka frakt och upphämtning av paket för utrikessändningar-
• Skapa tullfakturor för sändningar utanför EU
• Kunna svara på tullfrågor internt/externt
• Följa upp sändningar så att de levereras till kund
• Leta fram HS-koder för hårdvara och annat
• Konfigurera datorer, sätta skärmskydd på telefoner samt packa order efter kundens önskemål
• Ta hand om reklamationsärenden samt försäkringsärenden
• Boka returfrakter till kund
• Kundkontakt via mejl/telefon gällande ordrar/ärenden
• Ständig kommunikation internt gällande kunder/ordrar/sändningar
• Inventera en gång i månaden
• Arbeta med förbättring/effektivisering inom logistiken

Tjänsten är på heltid, måndag till fredag 8 till 17.

Profil
Vi söker dig som tidigare har erfarenhet inom tull eller slutförd utbildning inom området.

Du som söker uppfyller följande:
• Adminstrativ
• Kommunikativ
• Behjälplig och stöttande i ditt arbetssätt
• Lagspelare
• Bekväm med arbetsuppgifterna nämnda i annonsen.
• Flytande i svenska språket

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Så kom in med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2440".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB (org.nr 556920-3689), http://aditrologistics.se/

Kontakt
Mahmoud Abdalla
mahmoud.abdalla@aditrologistics.com

Jobbnummer
7091520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: