Speditör inom flygexport till marknadsledande logistikbolag!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2016-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speditör inom flygexport till marknadsledande logistikbolag!" (publicerad 2017-05-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av speditionsarbete? Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på kundkontakter, service och problemlösning? Vi på Adecco Office & HR söker dig som vill arbeta som flygspeditör i ett spännande globalt bolag!

Publiceringsdatum
2016-09-15

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team där sex kollegor ansvarar för exportfrågor respektive tre kollegor som ansvarar för importfrågor. I din roll som speditör förväntas du att alltid sätta kunden i fokus. Du har ett proaktivt arbetssätt mot externa men även interna kunder.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innefatta:
• Ta emot bokningar från kund
• Planera och hantera uppdrag
• Bevaka ankommande uppdrag
• Ha kontakt med leverantörer
• Avisera kunder och följa upp deras sändningar
• Exportförtulla gods i tullsystemet

Utöver detta ansvarar du också för att ha kontakt med leverantörer och att följa upp sändningar och säkerställa att de har avgått enligt bokning.

Om dig
Du som har en eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller spedition, eller annat relevant område, kommer att ha goda förutsättningar att axla rollen. Med tidigare erfarenhet av speditörsarbete så kommer du också komma in snabbt i dina nya arbetsuppgifter, där det är med stor fördel som du har en bakgrund inom flygspedition.  Du har också goda kunskaper och erfarenheter av att jobba med förtullningar. Vidare har du har goda datakunskaper, med tidigare erfarenhet utav att arbetat med MS Office. Även tidigare erfarenhet av LES-tullsystem är högt meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du även det engelska språket obehindrat ti tal såväl som skrift.

Som person är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus. Du är lyhörd för kundens önskemål och har en god förmåga att skapa goda relationer och vårda kundkontakter. Du har en positiv inställning och påvisar alltid ett professionellt bemötande. Du trivs med att arbeta i team och ser att just lagarbete är vägen till framgång. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya system. Du som också tycker om att arbeta i en fartfylld miljö och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt kommer att trivas i den här tjänsten!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är på 37,5 h/vecka, där uppdraget startar omgående och kommer inledningsvis pågå 6 månader. För rätt person kommer det att finnas goda möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till vardagar dagtid, med möjlighet till flextid.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

 Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 37,5h/v

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-14
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3051263

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: