Specialpedagog/lärare till lärstudio

Haninge kommun, Vendelsömalmsskolan / Grundskollärarjobb / Haninge
2013-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Specialpedagog/lärare till lärstudio" (publicerad 2014-05-06) ⬅️


Visa alla grundskollärarjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haninge kommun, Vendelsömalmsskolan i Haninge

Vendelsömalmsskolan är en F-9 skola med ca 580 elever och 100 kompetenta medarbetare. Vi strävar efter att lägga grunden för livslångt lärande och att varje elev ges möjligheter att utifrån sina förutsättningar utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Vår värdegrund vilar på fyra ord: glädje, hänsyn, trygghet och samarbete.

På skolan finns tre kommungemensamma lärstudior för elever i svårigheter. Vi söker nu en specialpedagog/lärare med specialpedagogisk kompetens till en lärstudio för elever i åk 1-6. Klass 1-6G består idag av ca 10 elever i åk 1-6. I dagsläget arbetar tre lärare och två elevassistenter i klassen. Det långsiktiga målet för arbetet är att eleverna ska kunna inkluderas i en ordinarie, större klass.

Du förväntas att dela vår skolas värdegrund och bemöta både elever, föräldrar och medarbetare utifrån den. Du har ett salutogent förhållningssätt vilket bl.a. innebär att du finner elevernas styrkor och ser möjligheter i stället för svårigheter. Du har ett inkluderande synsätt.

Du ska planera och utveckla verksamheten tillsammans med lärarna och lägga upp och genomföra en undervisning som passar elevernas behov.

Initialt kommer du antagligen att arbeta mycket mot en enskild elev som behöver skolas in i verksamheten.

Publiceringsdatum
2013-11-12

Kvalifikationer
Utbildningskrav: Specialpedagog- och lärarutbildning med ämneskompetens i ett eller flera av skolans ämnen (i första hand matematik och svenska, men även andra ämnen är intressanta).

Du har vana av att undervisa både enskilt och i grupp. Du är en god pedagog som ser möjligheter och arbetar lösningsinriktat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har lätt för att samarbeta både med elever, föräldrar och personal och är van att föra professionella samtal.

Du ska ha erfarenhet av att ha jobbat med barn med särskilda behov i skolan och kunna hantera att ett barn kan få ett utbrott.

För att lyckas i arbetet krävs det att du är kreativ, initiativtagande, relationsskapande samt har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du måste även vara lyhörd, lugn, stabil, strukturerad och stresstålig.

Då vi eftersträvar en jämnare könsbalans bland personalen så ser vi gärna manliga sökanden.

Hos oss får du: Spännande utmaningar och engagerade arbetskamrater samt friskvårdsförmåner. Låter arbetet intressant är du mycket välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal.

Anställningstyp/arbetstider
: tillsvidare heltid fr.o.m. 2014-01-07, ferietjänst
Lön: fast månadslön
Ange löneanspråk i ansökan

Fackliga representanter nås via kommunens växel: 08-606 70 00.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde: 2014-01-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-30
Urval och intervjuer sker ev. löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Lärare till lärstudio, 100%
Ansökan kan skickas till e-postadress: vendelsomalmsskolan@haninge.se

Kontakt
Anneli Molander, Bitr. rektor 08-6068810 (Telefon) anneli.molander@haninge.se
Fredrik Samuelsson, Rektor 08-6068847 (Telefon) fredrik.samuelsson@haninge.se

Företag
Haninge kommun, Vendelsömalmsskolan

Adress
Haninge kommun, Vendelsömalmsskolan
13681 HANINGE

Kontorsadress
Henriksbergsvägen 1-5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6068841
Faxnummer: 08-6068580
E-postadress: vendelsomalmsskolan@haninge.se

Jobbnummer
1701183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haninge kommun, Vendelsömalmsskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haninge kommun, Vendelsömalmsskolan: