Specialister inom HR/kompetens

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Ospecificerad arbetsort

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium och är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 organiseras den nya Polismyndigheten i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Den nya Polismyndigheten har från den 1 januari 2015 en gemensam enhet, HR/kompetens, som har till uppgift att styra och stödja Polismyndighetens kompetensförsörjning på kort och lång sikt. Uppdraget innebär bland annat att inventera, planera, utveckla och följa upp kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och ekonomi samt att genomföra effektiv och kvalitetssäkrad fort- och vidareutbildning för polisanställda och andra relevanta aktörer.

Hit är vi på väg:
Vi ska bygga en HR-avdelning som tillsammans och på ett optimalt vis
• tillgodoser ledningens och verksamhetens behov av strategisk styrning, verksamhetsnära stöd samt stöd av mer administrativ karaktär inom hela HR-området
• skapar förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten
• tydliggör, omsätter och utvecklar en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjningsstrategi som stödjer myndighetens korta och långa mål.

Enheten består idag av sex sektioner: Kompetenscentrum 1 (region Nord och Mitt), kompetenscentrum 2 (region Stockholm/avdelningar), kompetenscentrum 3 (region Väst och Bergslagen), kompetenscentrum 4 (region Syd och Öst), planering och styrning samt Polishögskolan.
Planering och styrning har ett övergripande ansvar för Polismyndighetens kompetensförsörjning samt kompetensutveckling (inklusive utbildning), som ska utgå från verksamhetens behov och förutsättningar. Sektionen består av tre grupper:

• Övergripande planering
• Pedagogik och kompetensutveckling
• Kompetensförsörjning

Vi söker nu dig som vill arbeta som specialist inom kompetensförsörjning alternativt kompetensutveckling.

Verksamhetsuppdraget
Kompetensområdena inom gemensam HR ? arbetsgivarpolitik och avtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetens tillgodoser i nära samarbete med övriga HR-avdelningen och kärnverksamheten behovet av strategisk utveckling och styrning inom sina respektive ansvarsområden genom att driva HR-avdelningens utvecklingsarbeten.

Vill du veta mer?
Läs hela annonsen på www.polisen.se

Sök tjänsten via länken
https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=1bdaab93-633b-46e4-a7ed-c71d82d8b91a

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-09-15

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-28
Ansökan ska bestå av personligt brev och CV. Inga intyg eller betyg ska bifogas.
Ange följande referens när du ansöker: C2764/2015

Kontakt
Jenny Hedqvist, Tf sektionschef 010-5628595 (Vxl)
Lotta Hyltenfeldt, SEKO Polisen 010-56 379 35

Facklig kontakt
Lars Modig, SACO 0725-69 79 40
Sofia Ask, Polisförbundet 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST 010-56 770 92

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
2430944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: