Specialist inom Materialförsörjning till Polisens Ekonomiavdelni

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildas den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter dagens 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten blir en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och kommer att organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen har cirka 430 anställda. Avdelningen består av 16 enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen.

Inköpsenheten har process- och funktionsansvar för inköp av varor och tjänster samt ansvar för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området. Inköpsenhetens uppdrag är att förse Polisen med rätt varor och tjänster i rätt tid - strategiskt, affärsmässigt och effektivt.

Inköpsenheten består av tre sektioner: upphandling, inköpsstyrning och inköpssamordning. Därtill finns två grupper vars chefer direktrapporterar till enhetschef och som ingår i ledningsgruppen, juridik respektive styrning och utveckling.

Sektionen för inköpsstyrning söker nu en specialist inom materialförsörjning, med placering på Kungsholmen i Stockholm.

Publiceringsdatum
2016-05-10

Arbetsuppgifter
I din roll som handläggare arbetar du med avtals- och leverantörsrelaterade frågor på alla nivåer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att:

• ansvara för Polisens materialförsörjning i form av planmässig anskaffning, lagerstyrning, distribution och avveckling samt administration kring polisiär utrustning
• utnyttja potentialen till effektivisering och optimering av hela logistikprocessen
• tillsammans med utsedd kategoriägare, budgetansvarig och upphandlare, vara delaktig i kravställning i samband med anskaffningar
• utveckla och sprida processer och rutiner för materialförsörjning
• vara kravställare för systemstöd kopplat till materialförsörjningsprocessen
• medverka i uppföljningsarbete samt framtagande av statistik gällande anskaffningsprocessen
• ansvara för ekonomisk redovisning och uppföljning av Polisens materiallager
• stödja, informera och utbilda beställare från regioner och nationella avdelningar

Polisens styrfilosofi kännetecknas av medarbetardriven verksamhetsutveckling. Målsättningen för det kategorirelaterade arbetet är att säkra att verksamhetens behov av varor och tjänster tillmötesgås med rätt kvalitet och totalekonomi. Arbetet kännetecknas av noggrannhet, kvalitet och hög serviceanda. Arbetet kommer att bedrivas i ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter och krav på hög samverkan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat operativt med lagerverksamhet samt har minst tre års arbetslivserfarenhet av lagerstyrning på en kvalificerad nivå.

Det är meriterande om du dessutom har:

• yrkesinriktade utbildningar mot logistik eller motsvarande
• erfarenhet av styrning i en centraliserad verksamhet
• erfarenhet av uppföljningsarbete
• erfarenhet av inköpsarbete och leverantörshantering
• utbildning i eller erfarenhet av i affärssystemet Agresso
• erfarenhet av utbildande/informerande verksamhet
• utbildning i Lagen om offentlig upphandling

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vi söker dig som har en utvecklad analytisk förmåga och förmåga att driva kvalitets- och utvecklingsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv, där utgångspunkten är att skapa nytta och mervärde för Polisen. Du har god förmåga att ta eget ansvar utifrån uppsatta mål, men även vana av att driva och samarbeta i team.

Då tvärfunktionell samverkan med inköpsenhetens övriga medarbetare är central ser vi att du är serviceinriktad. Du är lyhörd för verksamhetens liksom dina samarbetspartners förutsättningar och behov av stöd. Du skapar förtroende och goda förutsättningar för lärande och utveckling genom ett konsultativt förhållningssätt.

Du har ett strukturerat arbetssätt och är en van användare av Officepaketet; företrädesvis Word och Excel, samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

ÖVRIGT
VI ERBJUDER

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

MER OM ANSTÄLLNINGEN

Anställningen gäller tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Mia Friari Söderholm, tfn 010-56 375 43. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se .

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Kent Söderlund, Fackförbundet ST, tfn 0722-212 750; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27.

ANSÖKAN

Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg här eller kopiera och klistrar in nedan länk i en extern webbläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.

https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=7954afc5-76ad-4c0b-9fbc-d90fd6d3b24b

Sista ansökningsdag är 30 maj 2015.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-30
Ange följande referens när du ansöker: C6443/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Friari Söderholm, Sektionschef Inköpsstyrning 010-56 375 43

Facklig kontakt
Kent Svärd , SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask,

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2834742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: