Specialist Handikappförmåner - Försäkringskassan - Administratörsjobb i Göteborg
Specialist Handikappförmåner
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg

Referens: 016190-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Specialist Handikappförmåner
Placering Lokalt försäkringscenter Göteborg, Krokslätt
Arbetsuppgifter och ansvar
Som specialist ger du råd och stöd till handläggare gällande försäkringstolkning och aktuella handläggningsprocesser inom enheten/centret i ärenden. Du besvarar frågor från handläggarna och ansvarar för viss uppföljning och implementering. I ditt arbete ingår att bidra till förändring och utveckling av processerna. I ditt arbete ingår också att, vid behov, fungera som lärare inom ditt specialistområde.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall och att arbetet bedrivs i enlighet med beslutade handläggningsprocesser och regler. I samråd med din närmsta chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. Efter behov kommer du också jobba med det operativa handläggningsarbetet.
I uppdraget ingår också att stödja enhetschef med uppföljning av kvalitet i handläggningen.
Kvalifikationer 
För tjänsten krävs högskoleexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du har fördjupade kunskaper inom socialförsäkringen. Det är meriterande med erfarenhet från liknande verksamhet.
För att passa i rollen krävs att du har en mycket god analytisk förmåga och ett högt kvalitetsmedvetande. I arbetet visar du ett mycket gott omdöme. Vidare är du driven i ditt sätt att formulera dig såväl muntligt som skriftligt. Du bidrar gärna med idéer och nya angreppssätt, samtidigt som du följer fattade beslut.
Du har specialistkunskap och handläggningskunskap inom minst ett förmånsområde. Specialistkunskap innebär att man kan förmånsområdet mycket bra och kan även ge stöd åt andra. Kan vidareutveckla området och skapa något nytt. Mycket god kunskap om ENSA processerna.
Övrig information
Tjänst är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut av anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Iréen Wolter tfn 031-86 71 00 eller mobil 070-518 33 42, alternativt Enhetschef Katharina Granath, tfn 031-86 70 80 eller mobil 070-305 28 17. Fackliga kontaktpersoner är ST, Åsa Bergman tfn 031-86 70 78 eller SACO, Cecilia Rudenstam tfn 031-86 70 13.Ansökan
Vi vill ha din ansökan med personligt brev och meritförteckning märkt med dnr enligt ovan senast 14 april 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Publiceringsdatum
2008-04-08

Anställningstyp/arbetstider
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
185754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: