Spännande uppdrag -Kvalitetsansvarig på CityAkuten

CityAkuten Centraladministration / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityAkuten Centraladministration i Stockholm

Om CityAkuten i Praktikertjänst AB


Om CityAkuten Centraladministration
CityAkuten är en privat vårdgivare som arbetar för ständig förbättring. Vår vision är Professionalism, Omtanke och Nytanke.

Vi är mitt i en förändringsresa vilket även inkluderar förändring av vårt ledningssystem. Det gör att vi behöver fokusera än mera på att säkerställa att vi håller hög kvalitet i vårt systematiska miljö- och kvalitetsarbete. Vi söker därför en Kvalitetsansvarig som kommer att rapportera direkt till VD och ingå i företagets ledningsgrupp. Ett spännande uppdrag som möjliggör att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.


Publiceringsdatum
2019-05-22

Dina arbetsuppgifter
Mål med uppdraget som kvalitets- och miljöansvarig:
• Ha det övergripande ansvaret för det systematiska kvalitets- och miljöarbetet inom Cityakuten och säkerställa arbetet ur ett elhetsperspektiv.
• Stödja VD och verksamheten i kvalitets- och miljöfrågor.
• Säkerställa uppföljning av kvalitets- och miljöarbetet i den operativa vardagen samt att hitta förbättringsåtgärder gällande processer och arbetssätt.
• Ansvara för att externa och interna revisioner genomförs.
• Ansvara för att kundnöjdhetsundersökning genomförs, analyseras och rapporteras
• Stödja chefsläkaren vid sammanställning och rapportering av Patientsäkerhetsberättelsen.
• Ansvar för sammanställning och rapportering av Kvalitetsbokslut.
• Utreda och följa upp inkomna patientavvikelser och se till att de tas om hand och hanteras av rätt person.
• Medverka vid upphandlingar

Övrig information
Tjänsten är Heltid, tillsvidare med provanställning.
Vi arbetar med 40 timmars arbetsvecka, måndag-fredag.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande varför tillsättning kan ske före sista ansökningsdatum.
I den här rekryteringen har vi valt rekryteringsväg och undanber oss därför samtal från Rekryteringsföretag.


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara sjukvårdsutbildad med komplettering av någon form av beteendemedicinsk utbildning. Du har flera års erfarenhet av systematiskt kvalitets- och miljöarbete på en övergripande nivå och Du har erfarenhet av att hantera revisioner och hålla utbildningar. Är Du internrevisor för ISO-standarderna är det dessutom meriterande.


Dina personliga egenskaper
Som person är du drivande, strukturerad, ansvarstagande och metodisk. Du är van att arbeta självständigt men då du behöver få med dig övriga organisationen för att lyckas i uppdraget är egenskaper som flexibilitet, initiativtagande och lösningsorienterad ett måste.
Du har även god kommunikationsförmåga, är lyhörd och affärsmässig och du ska dessutom kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. För dokumentation måste du behärska svenska språket i tal och skrift samt ha mycket god datakunskap.

Varaktighet, arbetstid
40 timmar per vecka. Tillträde: Snarast. Tillsvidare med provanställning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 46-556077-2419-F775

Kontakt
Catarina Davour catarina.davour@cityakuten.se 010-601 03 28

Företag
CityAkuten Centraladministration

Adress
CityAkuten Centraladministration
Apelbergsgatan 48
11137 Stockholm

Kontorsadress
Apelbergsgatan 48, plan 5

Jobbnummer
4809402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityAkuten Centraladministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityAkuten Centraladministration: