Sourcing & Contract Administrator till expansivt IT företag

Malin Klingberg / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malin Klingberg i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Vår kund är ett expansivt IT företag som främst inriktar sig på IT-infrastruktur, support och konsulttjänster och har idag ca 30 anställda. Företaget är ett snabbrörligt svenskt företag med en familjekänsla och där det är högt i tak. Företaget är en del av en koncern som styrs från Danmark med huvudkontor i Köpenhamn.

Företaget är på kraftig frammarsch och flertalet nya kunder har tillkommit det sista året och de är intresserade av att hitta en ny kollega till deras team för att stärka kundservicen ytterligare. Vår kund söker nu en Sourcing & Contract Administrator och tanken är att du startar som inhyrd konsult och sedan blir anställd om det känns bra för båda parter. Företaget kommer inom kort att flytta till nya fräscha lokaler och kommer då att sitta vid Lindhagensplan. Tjänsten är på heltid och uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och pågår under 6 månader för att sedan övergå till en tillsvidareanställning hos kund.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund under 6 månader för att sedan bli överrekryterad. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.


Arbetsuppgifter:
Som Sourcing & Contract Administrator kommer du att ingå i ett team som arbetar med administration av produkt- och serviceförsäljning. Din främsta uppgift kommer att vara orderläggning av både produkter och supportförnyelse till leverantör, registrering av inköpsorders i ekonomisystemet samt administration av behörighet och innehåll i kundportalen för supportkontrakt. Du ska ha känslan för att inget ärende är det andra likt och ditt arbete kommer bland annat att innebära att söka information och hitta nya lösningar.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Orderläggning av både produkter och supportförnyelse till vår leverantör
• Registrering av inköpsorders i ekonomisystemet Navision
• Administration av behörigheter och innehåll i vår kundportal för supportkontrakt
• Assistans vid upphandling och orderrelaterade försäljningsfrågor
• Uppföljning av supportrelaterade händelser för våra kunder
• Medverkan och stöd kring order och support vid kundmöten


Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter i form av orderläggning, kontraktsadministratör eller liknande. Det är ett krav att du har kunskaper i något affärssystem (gärna Navision), samt att du har mycket goda kunskaper i Excel då mycket av arbetet görs där. Du kommer hantera mycket siffror och vana vid numerisk registrering är en merit. Har du erfarenhet från IT- branschen och något partneradministrationssystem är det en fördel. Dessa erfarenheter gör att du kommer att kunna kvalitetssäkra ditt arbete på ett tillfredsställande sätt.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och arbetar strukturerat. Du besitter ihärdigheten av att vara noggrann även om arbetet emellanåt är rutinartat. Du är nyfiken och gillar när det kommer nya utmaningar att ta sig an. Det är av stor vikt att du känner dig bekväm med att tala och skriva engelska då detta är kundens koncernspråk.
Vår kund tror på bra kommunikation och att ha kul tillsammans och gemensamt sträva efter en hög grad av servicekänsla. Sist, men inte minst, önskas en god lagspelare som ser det som en självklarhet att man stöttar varandra i arbetet mot gemensamma mål.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Sökord: orderadministratör / serviceadministratör / orderläggare/ kontraktadministratör / administratör

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-01-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 853
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Klingberg

Företag
Malin Klingberg

Adress
Malin Klingberg
Box 853
10137 0180

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
3275878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malin Klingberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malin Klingberg: