SOS-sjuksköterska

SOS Alarm / Sjuksköterskejobb / Östersund
2014-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-sjuksköterska" (publicerad 2014-11-07) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm i Östersund, Sundsvall, Falun, Västerås, Karlstad eller i hela Sverige

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

Vi söker dig med stort hjärta och is i magen.

Är du vår nya SOS-sjuksköterska?

Att vara SOS-sjuksköterska på nödnumret 112 kräver engagemang, inlevelseförmåga och en närvaro utöver det vanliga. Som SOS-sjuksköterska har du ett stort ansvar och gör livsavgörande insatser. Du är den hjälpsökandes första kontakt och livlina till dess att andra hjälpresurser är på plats. Därför är inte det här jobbet för alla. Men har du stort hjärta och is i magen är det kanske dig vi söker. Vi dig som vill utvecklas och är redo för nya spännande utmaningar.

Vi söker folk som kan prata i telefon och rädda liv. Samtidigt.
Som SOS-sjuksköterska kommer du att arbeta med medicinska intervjuer per telefon, bedöma och prioritera larm samt förmedla rätt hjälpinsats. Du kan också komma att ge akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans och hänvisa den hjälpsökande till rätt vårdinstans. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen aldrig är den andra lik.

Vi bryr oss inte om varifrån du kommer. Vi är bara intresserade av vad du kan bli.
För att klara av arbetet som SOS-sjuksköterska kommer du att få en unik utbildning på vår SOS-skola. Du som söker har minst tre års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. Du behöver ha stor inlevelseförmåga, servicekänsla och kunna hantera stress. Vi värdesätter förmågan att kunna samarbeta men det är också viktigt att du kan ta självständiga beslut.

Vi söker medarbetare som kan arbeta både heltid och deltid (minst 50 %), men ett krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du skall kunna arbeta dygnets alla timmar och minst hälften av alla helger. SOS Alarm strävar efter mångfald och ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Ett krav är dock att du är svensk medborgare och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Du behöver också ha god datorvana.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-02-28

Arbetstider och omfattning
Hel/deltid

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Backman 063-750816

Företag
SOS Alarm

Adress
SOS Alarm
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1794995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm: