SOS-operatörer Karlstad

SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla brandmansjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Karlstad, Örebro, Västerås, Norrköping, Jönköping eller i hela Sverige

SOS-operatörer till Karlstad

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler hjältar som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Det handlar om att ge den hjälpsökande rätt hjälp i rätt tid. Vi står för människors lika värde och att alla som ringer till SOS Alarm ska mötas på ett empatiskt och professionellt sätt.

Din vardag som SOS-operatör på SOS Alarm
I det här jobbet är ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal på nödnumret 112 där du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt från akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.

För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll, inleds anställningen med en utbildning på tre månader, varav totalt fem veckor är förlagda på annan ort. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.

Vad kan SOS Alarm erbjuda dig?

• Du får göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
• Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
• Engagerade och stöttande chefer och kollegor
• Möjligheten att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
• Samverkan med bl.a. polis, räddningstjänst, ambulans och andra samhällsviktiga aktörer

Är du rätt för oss?
För att trivas och passa i rollen tror vi att du trivs med att hjälpa andra människor. Vi utgår från att du alltid vill hjälpa den som ringer in. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Tjänsten är med start under hösten 2019.

Vi söker dig som

• Har tidigare arbetslivserfarenhet inom vård- eller räddningsyrken
• Har minst tre års arbetslivserfarenhet
• Talar och skriver svenska obehindrat samt kan hantera samtal på engelska
• Har god datorvana och trivs med att arbeta i komplexa IT-system
• Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
• Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider, då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Publiceringsdatum
2019-05-03

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast 26 maj 2019. Urval sker löpande. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekrytering@sosalarm.se. Har du frågor kring tjänsten, kontakta gruppchef marie.waliden@sosalarm.se

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/

På vår hemsida kan du även få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.

När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell månadslön, OB-tillägg

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Infanterigatan 20
65340 Karlstad

Kontorsadress
Infanterigatan 20

Jobbnummer
4766159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: