SOS-operatör Eskilstuna

Sos Alarm Sverige AB / Säkerhetspersonalsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetspersonalsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Eskilstuna, Västerås, Örebro, Uppsala, Danderyd eller i hela Sverige

SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112. Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle.
SOS 112, vad har inträffat?
Så börjar varje samtal som vi tar emot på 112, och det är ca 3,5 miljoner samtal varje år. I det ögonblicket ska SOS-operatören skärpa alla sina sinnen och bedöma om och vilken hjälpresurs som behövs. Det kan vara en brand, olycka, pågående inbrott eller något annat som kräver insats.
Vi svarar oftast inom tre signaler, längre tid ska det inte behöva ta. Men ibland går det fram fler signaler exempelvis när många ringer samtidigt om en trafikolycka, brand eller pågående brott.
Av alla samtal är en tredjedel vårdrelaterade och dessa resulterar i ca 975 000 ambulansuppdrag årligen för landstingen i Sverige. I vårt uppdrag ingår att göra prioriteringar för att bedöma om det finns behov av ambulans. Här gäller det att noggrant ta reda på all fakta för att kunna göra en korrekt bedömning av vårdbehovet.
Andra samtal kan gälla att besvara samtal avseende trygghetslarm, fastighetsjour samt andra förekommande larm där vi behöver fjärrstyra larmet eller se till att rätt hjälpresurser sätts in.
Vårt ansvarsområde är stort, viktigt och bidrar till vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle.
Varje samtal är lika viktigt, varje samtal har sin historia. 
Vi erbjuder ett intressant och ansvarsfullt arbete med varierande och flexibel arbetstid. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. För att klara arbetet behöver du ha stor servicekänsla, vara stresstålig och behärska konsten att göra flera saker samtidigt. Samarbete är lika viktigt som att kunna ta självständiga beslut.
Vi erbjuder grundutbildning, som bekostas av SOS Alarm, samt en kontinuerlig kompetensutveckling. Varje medarbetare har en personlig utvecklingsplan som årligen planeras med närmaste chef.
Du som söker har minst fem års arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från räddningstjänst, larmcentral eller Callcenter så är det meriterande. Du behärskar det svenska språket fullt ut och har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Tjänsten är på heltid och du arbetar kontinuerlig dygnstjänst. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Drogtest och slagning i belastningsregistret utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Sveriges svåraste jobb brukar vi säga - men utan tvekan ett av de viktigaste.

Publiceringsdatum
2011-07-21

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tomas Jonsson, 016-341712

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
988771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: