Sommarvikarier - handläggning och telefoni

Bolagsverket, Företagsavdelningen / Backofficejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra direkta kundmöten, vilket innefattar all ärendehantering, kundservice och de tjänster som är kopplade till våra områden.

Publiceringsdatum
2024-02-09

Arbetsuppgifter
Har du nyligen tagit studenten, pluggar du vidare eller är du relativt ny i arbetslivet? Är du kundorienterad och vill hjälpa andra? I så fall kan vi erbjuda flera olika lärorika sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! Bra va?

För att du ska kunna erbjudas just dessa sommarvikariat behöver du ha fyllt 18 år när du börjar ditt jobb. Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal, främst under perioden juni - augusti. Därför vill vi att du ska kunna jobba hela den period du blir erbjuden. För dig som ska jobba med telefoni så startar sommarvikariatet redan i början av maj, då du behöver gå utbildning för att lära dig jobbet.

I den här annonsen söker du sommarvikariat inom våra olika handläggningsområden, vilket också kan innebära telefonipass.

Hos oss har du möjlighet att jobba inom följande områden:

• Handläggning med telefoni (start 6 maj)
Som handläggare med telefoni kommer du att svara och fånga upp kundernas funderingar när det gäller att starta, driva eller avveckla företag. Du kommer också att guida våra kunder i våra e-tjänster. Den tid du inte arbetar med telefoni kommer du att handlägga ärenden.

• Handläggning inom företagsregistrering (start 10 eller 17 juni)
Som handläggare inom företagsregistrering granskar och registrerar du ändringar i företag.

• Handläggning inom årsredovisning (start 17 juni)
Som handläggare inom årsredovisning kommer du främst att kontrollera och registrera årsredovisningar.

För alla områden innebär arbetet att du ger stöd och svarar på kundfrågor både muntligt via telefon men även skriftligt, både på svenska och engelska. Du kommer även att analysera och bedöma olika typer av underlag, så med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut.

Kvalifikationer
• Vad behöver du för att gå vidare i rekryteringsprocessen?
Vi vill att du är klar med och har slutfört gymnasiet och du ska ha fyllt 18 år när du börjar jobba.

Du behöver vara bra på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, så att du på ett tydligt sätt kan kommunicera med dina arbetskamrater och hjälpa våra kunder. Du är van att använda en pc med Microsoftprogram.

• Vad ökar dina chanser?
Vi ser helst att du tidigare har arbetat med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via e-post och chatt eller att du har annan erfarenhet som vi bedömer som relevant för arbetsuppgifterna.

Har du pågående eller avslutade eftergymnasiala studier inom ett område som är relevant för jobbet ser vi det som positivt. Har du tidigare jobbat hos oss så är det också ett plus.

• Hur är du som person?
Du är ambitiös och noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du tar ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och söka information och tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att få ett bra resultat.

Du kommer att arbeta på plats i våra fina lokaler i hamnen. Du kommer få utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg och senast 3 mars. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bifoga CV och personligt brev.

Välkommen att söka till oss!

ÖVRIGT
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 235:1/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Företagsavdelningen

Kontakt
Sektionschef
Maria Fröberg
073-042 39 82

Jobbnummer
8456878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Företagsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen: