Sommarvikarie som Kundansvarig

Ab Helsingborgshem / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ab Helsingborgshem i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår vision är att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Tillsammans med helsingborgarna vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att stadens alla stadsdelar ska ha en positiv identitet som både boende och besökare kan vara stolta över. Vi är 200 medarbetare som brinner för hela stadens välmående och som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Läs mer om oss på www.helsingborgshem.se eller gilla oss på Facebook

Kundansvarig är våra hyresgästers kontaktperson när det gäller boendefrågor. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande med allt från frågor om tillval, lägenhetsunderhåll, störningar i boendet till uthyrning av sidoobjekt (förråd, garage etc), administration och beställningar av underhåll och tillval.

Publiceringsdatum
2015-03-04

Dina arbetsuppgifter
• Tillsammans med ett team bestående av fastighetsvärdar, reparatörer och andra kundansvariga kommer du att ansvara för att utveckla och underhålla området. Delar av din tid kommer du att vara ute i bostadsområdet och möta de boende i olika ärenden. Övrig tid spenderar du administrativt, med bland annat telefonkontakter med boende, beställningar och fakturahantering.
• I dina ansvarsområden ingår bland annat:
• - Hyresgästkommunikation
• - Budget- och uppföljningsarbete
• - Hantera störningsärenden
• - Underhållsbeställningar
• - Bidrag till social trivsel, i form av olika aktiviteter

Kvalifikationer
• Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med service- eller fastighetsinriktning och gärna erfarenhet av en liknande roll. Är du inte klar med dina studier, men kommit en bra bit på väg är du också välkommen att söka

Dina egenskaper
• För att lyckas i rollen som kundansvarig, kommer stor vikt att läggas vid personlighet och erfarenhet av att ha arbetat med människor från olika kulturer och i olika sammanhang. Du måste också ha administrativ erfarenhet och ekonomisk förståelse.
• Du måste vara empatisk och lyhörd i kontakten med andra människor, och ha lätt för att samarbeta. Du är engagerad, ansvarstagande och vill se resultat.
• Därtill är du en van datoranvändare och kan med lätthet uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• B-körkort är ett krav.
• Tjänsten är tidsbegränsad på heltid under perioden; mitten av juni till mitten av augusti.
• Ansök senast fredagen den 27 mars.
• Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
• Kontakt
• Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa vår Fastighetschef Inge Gustavsson, Fastighetschef Mikael Larsson eller Förvaltningschef Chappe Pettersson på 042-20 80 00.
• Välkommen med din ansökan!

Språk:
• Svenska

Arbetstider och omfattning
Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 2532922705
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Helsingborgshem

Adress
AB Helsingborgshem
Box 3055
25003 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 136 B, 25433 Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2191020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ab Helsingborgshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ab Helsingborgshem: