Sommarjobb som inköpare till internationellt företag

SW GBG / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW GBG i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Är du en ambitiös och driven person med tidigare administrativ erfarenhet? Studerar du inom inköp eller motsvarande och är intresserad av sommarjobb? Vi söker dig som kan börja arbeta heltid från 16/6 tom 12/8. Vår kund är ett bolag med placering i centrala Göteborg och arbetar med produktion och utveckling. Kulturen präglas av engagemang, glädje och högt i tak. Är du den vi söker?

Tjänstebeskrivning I tjänst som inköpsassistent blir du en del av ett sammansvetsat team där ni tillsammans ansvarar för de operativa inköpen och försörjningen av deras produktion. Du kommer att supporta med att ta emot material, kontrollera antal och ta emot i deras affärssystem. Du utreder eventuella avvikelser med leverantören. I din roll som inköpsassistent ingår även att skicka material för bearbetning och ta hand om fraktsedlar och tulldeklaration. Förutom med dina kollegor på inköpsavdelningen och leverantörer så har du en nära dialog och kommunikation med säljavdelningen och produktionsteamet internt.

Lämplig bakgrund Du läser en eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande och har tidigare administrativ erfarenhet. Du har med fördel arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har goda kunskaper i MS Office och vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån att arbeta i affärssystem. Då företaget är internationellt så behärskar du engelska obehindrat i tal och skrift. Övrigt arbetsspråk är svenska.

Som person är du utåtriktad och självgående. Din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning i dialogen med leverantörer samt företagets övriga kontor inom Norden, Europa och USA. Du har skinn på näsan och trivs i en ansvarstagande tjänst. Är du dessutom organiserad, strukturerad och hjälpsam har du hittat rätt! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031-333 54 81 eller mail frida.johansson@sw.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid dagtid 16 juni till 12 aug

Publiceringsdatum
2017-03-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Johansson +46 31-333 54 81

Företag
SW GBG

Adress
SW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG

Kontorsadress
Kungsgatan 48A, Kungspassagen

Jobbnummer
3385313

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW GBG

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW GBG: