Sommarjobb och extrajobb inom äldreomsorg till Hede och Funäsdal

Härjedalens kommun / Undersköterskejobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Vi söker nya medarbetare som vill ha ett givande och meningsfullt jobb och göra skillnad varje dag i Sveg, Lillhärdal och Ytterhogdal. Varje vecka behöver Härjedalens kommun timvikarier inom vård & omsorg, kök och service. Ett arbete hos oss kan innebära arbete som personlig assistent, inom
äldreomsorgen, LSS, eller kök och service.

Vi rekryterar löpande och du blir kontaktad så snart vi matchar din ansökan med en verksamhet där vi tror du skulle passa in.

Det är meriterat om du har erfarenhet eller utbildning inom vård eller kök.

Körkort är meriterande.

Publiceringsdatum
2022-01-01

Dina arbetsuppgifter
Kraven kan se olika ut. För att få arbeta som timvikarie i Härjedalens Kommun krävs att du har fyllt 18 år. Kraven på dig som sökande kan se olika ut beroende på inom vilken verksamhet du söker jobb. Det är meriterande och ibland ett krav att du har utbildning eller erfarenhet inom det yrkesområde din ansökan gäller. Körkort är en merit men inte alltid ett krav.

God förmåga i det svenska språket i både tal och skrift är ett krav för att kunna kommunicera med våra brukare, barn och medarbetare.

Du planerar din arbetstid själv
Du styr din tillgänglighet och väljer själv när du vill arbeta. Får vi ett behov av extra personal när du har lagt dig tillgänglig får du ett SMS med bokning av arbetspasset. Med hjälp av programvaran TimeCare - som du kan ha i din mobil - kan du lägga in din tillgängliga tid. Där ser du också redan inbokade arbetspass och ditt personliga schema finns direkt i din mobiltelefon, dator eller surfplatta.

Kvalifikationer
Vård och omsorg

Vi arbetar nära våra brukare med deras välmående i fokus. Våra brukares behov ser olika ut och ett biståndsbeslut ligger till grund för vilka arbetsuppgifter som ska utföras hos varje brukare. Vanliga arbetsuppgifter är att hjälpa till med personlig hygien, städning, handling, matlagning, påklädning och förflyttning. Arbetstiden är oregelbunden och varierar mellan dag, kväll och helg. I vissa verksamheter ingår även natt och sovande jour i schemat.

Kök & service

Vi söker dig som har erfarenhet eller utbildning inom kök och service. Vi arbetar för att ge barnen vid förskolor och skolor samt våra brukare på äldreboendena den bästa möjliga upplevelse inom kök och service. Vanliga arbetsuppgifter är att vara behjälplig i köken vid tillagning av mat och dess planering, diska och städa olika utrymmen i varierande omfattning beroende på arbetsplats.
Arbetstiderna varierar mellan dag och helger beroende på
arbetsplats och behov.

Dina personliga egenskaper
Som person är känner du dig trygg att arbeta både självständigt och i team. Du ska vara serviceinriktad, ansvarstagande och kunna ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Att ha undersköterskeutbildning och erfarenhet av att arbete inom vård och omsorg ser vi som extra meriterande. Meriterande är även utbildning som kock eller ekonomibiträde och erfarenhet
inom kök och service ser vi som extra meriterande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov samt ett glatt arbetslag med kollegor som hjälper och stöttar varandra.

Kontaktinformation
Anna Svenberg, Enhetschef Resurscenter, 0680-163 05, anna.svenberg@herjedalen.se

Rikard Mattsson, Ombud Kommunal, 0680-16238, 0680-16100

Rekryterare, Bemanning o rekryteringsplanerare, 0680-16359, rekrytering@herjedalen.se

Arbetsplats

840 93 Hede

Varaktighet, arbetstid
Deltid 0%. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4464630483".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Enhetschef Resurscenter
Anna Svenberg
anna.svenberg@herjedalen.se
0680-163 05

Jobbnummer
6218804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: