Somalisktalande kundtjänsthandläggare i Göteborg - Försäkringskassan - Butikssäljarjobb i Göteborg
Somalisktalande kundtjänsthandläggare i Göteborg
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
2017-09-07

Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd, återbetalning och servicekontor. Avdelningen har cirka 1 300 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland har du ett viktigt uppdrag: du är medborgarnas och våra partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Du möter individer på engelska, svenska och bokar upp samtal på andra språk efter behov. Vi möter individer och våra partners i huvudsak via telefon men även via e-post. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och ärende kan lösas direkt. Du hjälper individer och våra partners att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av ditt uppdrag är att informerar och ger support i våra självbetjäningstjänster, så du skapar förutsättningar för att de själva ska kunna sköta sina ärenden. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Vi söker dig som

* har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media i engelska, svenska och somaliska
* har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
* är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
* har utmärkt datorvana
* är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
* har en god pedagogisk förmåga
* förstår och värdesätter människors olikheter
* trivs med möten över telefon

Det är meriterande om du:

* har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
* har erfarenhet av att arbeta i telefon
* har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2017-09-07

Övrig information
Den schemalagda arbetstiden är på vardagar och förläggas mellan 08:00-16:27.

Ett antal kundtjänsthandläggare på, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 december. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering.

Kontakt
Rekryterande chef: Natasa Aleksic , 010-119 25 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Sofie Bergfalk Mörtsell, sofie.bergfalk.mortsell@forsakringskassan.se, SACO: SACO: Birgitta Thorsell, birgitta.thorsell@forsakringskassan.se, Seko: f.seko@forsakringskassan.se.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 24 september 2017.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3685365


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: