Solutions Design Manager till Logent

Wise Professionals AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001

Vad vi erbjuder:

Sedan starten 2006 har vi på Logent genomgått en otrolig resa och är idag en av de större aktörerna inom vår bransch. Vår framgång vilar på en stark entreprenörsanda och en skicklig förmåga att ta fram de allra bästa lösningarna för våra kunder. För att ha en hållbar och effektiv organisation när vi fortsätter att växa har vi nyligen genomfört ett internt förändringsarbete och vi söker nu en chef till vår nya avdelning Solutions Design.

Som avdelningschef för Solutions Design kommer du att bli en nyckelspelare i vår verksamhet. Du kommer arbeta i nära samarbete med vår avdelning Business Development mot både nya och befintliga kunder, där du ansvarar för att ta reda på all kritisk data för lösning och prissättning inför avtalsskrivning. Solution Design inkluderar lösningen; dvs. lagerlayouter, processer, materialhanteringsutrustning, men även dimensionering av verksamheten, det vill säga t.ex. storlek på bemanning, inkluderande prisberäkningar. Dessa förutsättningar ska alltid vara en del av avtal ihop med våra kunder för att prissättningen ska vara kopplad till förutsättningar, och ge möjlighet till omförhandling vid behov.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Utforma logistiklösningar och presentera dessa till kund tillsammans med kollegor på Business Development och sälj
• Leda eller delta i workshops för kunder eller internt, där målet är att utveckla nya värdeskapande processer och verktyg
• Utföra ABC-kalkyleringar för att fastställa kostnader för framtagna lösningar
• Skapa inköpsspecifikationer tillsammans med Inköpsavdelningen

Du kommer att ansvara för ett team på 4-5 medarbetare och som avdelning kommer ni även verka för löpande förbättringar av vår verksamhet och processer för att skapa ökad produktivitet och lönsamhet på lång sikt. Det finns stora möjligheter att få forma utvecklingen av vår verksamhet i den spännande tillväxtfas som vi befinner oss i.

Vem vi söker:

Vi söker dig som har arbetat flera år inom logistikbranschen, antingen i en liknande befattning eller i en motsvarande roll på kundsidan, alternativt som logistikkonsult eller analytiker inom Solutions design. Vi ser gärna att du är utbildad högskoleingenjör, men har du istället skaffat dig motsvarande kunskap genom arbetslivet ser vi det som en likvärdig merit. Då du kommer ha personalansvar önskar vi att du har erfarenhet av att leda och motivera medarbetare.

Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och vara van att göra avancerade kalkyleringar. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med CAD eller andra simuleringsverktyg. Du är mycket skarp i din analys och har ett utpräglat logiskt tänkande.

För att lyckas på Logent bör du liksom vi ha en stark entreprenörsanda och en naturlig nyfikenhet där du tar för dig och inhämtar den information du behöver. Till din hjälp har du stöttande kollegor som alltid finns tillgängliga för att svara på frågor och dela med sig av sin kunskap.

VI erbjuder en arbetsplats full av utvecklingsmöjligheter där du kommer spela en nyckelroll i vår resa framåt.

Mer om tjänsten:

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För frågor är ni välkomna att kontakta rekryteringskonsult Andreas Cederlund: 0702437445 eller Sara Romlycke 0735216542. Sista ansökningsdag är 19 april, men urval sker löpande så vänta inte med att skicka din ansökan!

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Publiceringsdatum
2015-04-07

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön enl. överrenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-19
Ange följande referens när du ansöker: 1082
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Twedmark

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2236900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: