Socionom till avdelningen för missbruk och beroende
Norrtälje kommun / Administratörsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrtälje kommun i Norrtälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för alla invånare. Sök till oss som vill och vågar mer!
Publiceringsdatum2019-01-21Om tjänstenSom socialsekreterare på avdelningen för missbruk och beroende utreder du vårdbehov enligt SoL och LVM för vuxna personer över 20 år som missbrukar eller är beroende av alkohol, narkotika, tabletter eller spel om pengar. För ett år framåt söker vi en vikarie till utredningsenheten. Som anställd hos oss erbjuder vi, möjlighet till distansarbete, närhet till chef, systematiskt kvalitetsledningsarbete som du och dina kollegor aktivt deltar i, helt digitaliserat kvalitetsledningssystem, administrativt stöd, friskvårdsbidrag och hälsotimme. Vi erbjuder också kontinuerlig kompetensutveckling, handledning och en liten trevlig sammansvetsad arbetsgrupp.
Dina arbetsuppgifterArbetet består av motivationsarbete, handläggning och beslutsfattande i ärenden enligt SoL och LVM samt uppföljning och utvärdering av insatser. Du arbetar nära socialkontorets övriga avdelningar och externa samverkanspartners. Vår avdelning har fokus på att utveckla kvalitativa hemmaplanslösningar, ett arbete du kommer att vara delaktig i.
KvalifikationerDu ska ha socionomexamen eller utbildning som kan prövas likvärdig av arbetsgivaren, erfarenhet av arbetsområdet och en vilja att arbeta utifrån individens egna möjligheter och resurser. Utbildning i ASI och MI är meriterande. Du tar initiativ och ser möjligheter och har en god förmåga att samverka internt och externt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Om arbetsplatsen
Enheten består idag av fem socialsekreterare, en enhetschef och en avdelningschef. I avdelningen ingår öppenvårdsenheten GARBO bestående av en enhetschef, tre behandlare och en husmor. Öppenvården arbetar utifrån biståndsbeslut med företrädelsevis CRA och MI. Vi har gemensamma APT och planeringsdagar.
Tillträde 2019-03-01 tjänsten varar tom 2020-02-28
Intervjuer sker löpande under annonseringstiden
Om Norrtälje kommun
Norrtälje är en trygg kommun med drygt 60 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll.
2 500 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Just nu HBTQ-certifierar vi våra verksamheter, NPF-säkrar skolor och förskolor och utvecklar hållbara stadsdelar.
• Dyk in på vår webbplats och läs mer om vår vision Globalt livsstil - lokalt liv. Där kan du också se våra förmåner och bekanta dig med vårt innovativa, Lean-inspirerade Högre höjder.
• Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något minoritetsspråk eller annat språk.
• Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster.
Du når din sida på länken nedan:
Länk till din profilsida >
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten Ej specificerat
ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Östling, Rekryterande chef
madeleine.ostling@norrtalje.se 0175-25610
Benita Öfverström Wedin,
benita.ofverstrom-wedin@norrtalje.se 0176-71542
Anton Hansson, Facklig representant SSR
anton.hansson@norrtalje.se 0176-71378
FöretagNorrtälje Kommun
AdressNorrtälje Kommun
Box 800
76128 Norrtälje
KontorsadressEstunavägen 14
Jobbnummer 4566713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.