Socialt ansvariga samordnare till Hemtjänsten

Experis Sverige Huvudkontor / Sjukvårdschefsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Boden, Luleå, Piteå, Övertorneå, Haparanda eller i hela Sverige

Bodens kommun är en trivsam och växande småstad med närmare 28 000 invånare, Norrbottens tredje största sett till folkmängd. Vi vill bli 30 000 senast år 2025. Vår strategi för att fortsätta växa bygger på samverkan, långsiktig hållbarhet och barnvänlighet. Vi vill alltid kunna erbjuda god tillgång till attraktiva byggklara tomter och bra service till företag.

I Boden har du nära till det mesta. Vi ingår i en dynamisk och expansiv region med 40 000 arbetsplatser inom en timmes resväg. Det tar 26 minuter till universitetet och 37 till flyget. Naturen finns runt hörnet, men här finns också ett rikt förenings- och kulturliv.

Läs mer på www.boden.se

Socialförvaltningen är idag indelad i sex verksamhetsområden med totalt cirka 1000 medarbetare. Verksamhetsområdet Hemtjänst arbetar med omsorg och service till människor i alla åldrar som bor i ordinärt boende, det vill säga i lägenhet eller villa i Bodens Kommun. Under försommaren / hösten 2016 startas verksamheten upp i en ny organisation. Utförandet av hemtjänstens verksamhet blir då indelat i tre geografiska områden. Syftet är att tydliggöra ansvarsfördelningen mellan personal/ekonomi och brukare/kvalité.

Publiceringsdatum
2016-01-14

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu Socialt ansvariga samordnare (SAS) med ansvar för verkställa SoL beslut samt att upprätthålla verksamhetens kvalité och säkerhet avseende brukarnas omsorg och service inom ett av distrikten östra, västra eller centrum. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvarar för verkställande av SoL beslut samt ansvar för systematiskt förbättringsarbete. I befattningen förekommer många kontakter såväl internt som externt. Socialt ansvarig samordnare är direkt underställd Verksamhetschefen.

Vem är du?
Du har en socionomexamen eller annan likvärdig examen på högskolenivå som bedöms relevant för verksamheten. Arbetslivserfarenhet inom social omsorg och service liksom erfarenhet av att verkställa SoL beslut samt systematiskt förbättringsarbete är ett krav. Tillika god kännedom om Socialtjänstlagen samt övriga lagar som styr verksamheten.

Som person har du en god förmåga att skapar goda relationer till kunder och personal. Du bygger effektiva kontaktnätverk både inom och utanför organisationen samt kommer bra överens med personer på alla nivåer. Vidare sätter du höga normer för kvalitet, är tydlig i din kommunikation samt skriver klart, tydligt och korrekt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktperson/Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via www.experis.se Jobid: 1023344
Urvalet kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 februari.

Har du frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Inger Sundgren, Experis AB, telefon 070-377 48 91 eller e-post inger.sundgren@se.experis.com .

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Sundgren 0920-247061

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2615570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: