Socialsekreterare till vuxenteamet

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

Välkommen till Aneby kommun och Sociala avdelningen!
Snart går en av våra medarbetare inom Socialtjänsten i pension. Därför söker vi nu en person som kan ta vid efter henne. Du som anställs kommer få goda möjligheter till introduktion genom att gå bredvid tills du blir självgående.
Den Sociala Avdelningen och hela vår kommunala förvaltning präglas av närhet och tillgänglighet, det är lätt att gå till varandra, vi behöver varandra och hjälps gärna åt över gränserna.
Vi ser gärna att du tillsammans med oss fortsätter göra "vanliga saker ovanligt bra"!

Myndighetsdelen/Socialtjänsten i Aneby består av tre team. I Vuxenteamet arbetar fem handläggare och en Teamledare med ekonomiskt bistånd, missbruk och våld i nära relationer.
I Team Barn & Unga och är det fem handläggare och en Teamledare, de arbetar med barn, unga och familjer.
I Biståndshandläggarteamet arbetar tre handläggare och en Teamledare med biståndsbedömning gällande äldre, socialpsykiatri samt LSS.
Teamen arbetar tätt tillsammans och månar om god samverkan.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs




Publiceringsdatum
2018-03-27

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att utreda, handlägga och bedöma i ärenden inriktat på ekonomiskt bistånd och våld i nära relationer.
Du fattar beslut enligt delegation och utövar myndighetsutövning enligt SOL. Du planerar, genomför och följer upp det egna arbetet utifrån lagstiftning, målsättningar, uppdrag och prioriterade områden.
Du är delaktig i utvecklings och kvalitetsarbete och bidrar till en fortsatt god arbetsmiljö.



Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan Högskole-/Universitetsutbildning som bedöms likvärdig.

Kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärenden och insatser. Förmågan att inhämta uppgifter, sammanställa, analyser och utvärdera olika handlingsalternativ och göra en bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd.
Det här kräver en god empatisk förmåga, att du är flexibel och nytänkande för att hitta de individuellt rätta lösningarna.
Vi sätter värde på att du är med och utvecklar verksamheten i alla dess delar. Att du har en god samarbetsförmåga utgår vi från. Du är väl medveten om och hanterar tidspress bra.
En Socialsekreterares beslut har stor inverkan på den enskildes, familjens och övriga anhörigas framtid, upplevelsen hos dessa kan vara både positiva och negativa, vi är måna om att bibehålla en juste professionalism i alla lägen och stöttar varandra i det.

Erfarenhet är alltid en tillgång, någon gång måste man dock få vara alldeles nyexaminerad, vi har ord om oss att vara duktiga på att ge nyexade en bra start i sin yrkeskarriär.


ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-04-23 Gärna så snart som möjligt, men det är viktigare att du är rätt person för oss, som kan bidra till vår förmåga och utveckling.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: A767121
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Svensson louise.svensson@aneby.se 0380-46100 vx
Fredrik Axelsson fredrik.axelsson@aneby.se 0380 46 413
Simon Hillfors simon.hillfors@aneby.se 0380-46100

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Adress
Aneby kommun, Sociala avdelningen
Storgatan 48
57822 Aneby

Kontorsadress
Storgatan 48 Aneby

Jobbnummer
4046739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: