Socialsekreterare till Utredningsenheten, inriktning barn 0-12år

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats
Socialförvaltningen i Flens kommun ger stöd och omsorg till kommunens invånare och består av tre avdelningar; Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning samt Avdelningen för myndighetsutövning. Vi söker nu tre socialsekreterare till Utredningsenheten för individ och familj som är placerad under Avdelningen för myndighetsutövning. Avdelningen är under uppbyggnad vilket ger en möjlighet att vara med och forma och utveckla den verksamhet du verkar i.

Vilka är vi?
Vi är en ambitiös arbetsgrupp som tillsammans håller på att bygga upp en ny socialtjänst i Flens kommun. Utredningsenheten för individ och familj består idag av ca 28 medarbetare fördelat på mottagning, utredare för barn, ungdom och vuxen, utredare för ensamkommande, utredare inom familjehemsvård samt placeringssamordnare. Arbetet på enheten leds av fyra gruppledare samt en enhetschef.

Arbetuppgifter
Tjänstens inriktning är barn 0-12 år. Som utredande socialsekreterare arbetar du främst med att genomföra utredningar samt följa upp insatser i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Arbetsuppgifterna består dels av samtal med barn och deras föräldrar, samt handläggning och dokumentation. Tjänsten innebär samverkan med externa parter såsom intern öppenvård, skola, sjukvård, polis samt Barnahus.
Vi arbetar enligt BBIC och har i dagsläget Procapita som dokumentationssystem, Procapita kommer att ersättas av Pulsen Combine under 2017 & 2018. Vi har nyligen påbörjat en utbildningssatsning i Signs of Safety och vår målsättning är att samtliga medarbetare inom kort ska ha genomgått denna utbildning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett spännande, meningsfullt och varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar. Hos oss får du ett nära arbetsledarstöd, extern handledning och goda möjligheter till utbildning. Vi är en relativt liten enhet och samarbetar över gränserna när det behövs. Detta innebär att du som medarbetare också har en möjlighet att få kunskap och erfarenhet om arbete inom områden som ligger utanför ditt ordinarie verksamhetsområde. Vi har ett hälsofrämjande fokus och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till viss fysisk aktivitet på arbetstid.

Kvalifikationer
Vem söker vi?
Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges bästa socialtjänst. Du är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning enligt Socialstyrelsens föreskrifter. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning samt utredningsarbete enligt SoL, LVU och/eller LVM är meriterande.
Du har god förmåga till både självständigt arbete som samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Arbetet som socialsekreterare kräver också god förmåga i att skapa relationer, kommunicera, att hantera svåra situationer likaså att vara strukturerad och tydlig. Ett lösningsfokuserat förhållnings- och arbetssätt är meriterande. Med tanke på arbetets karaktär av mellanmänskliga möten och byggande av relationer som grund för det sociala arbetet, kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Körkort för personbil erfordras.

Omfattning/varaktighet
Tillsvidare anställning 100%
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden



Välkommen med din ansökan senast den 30 september 2017

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-15

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Hall, Enhetschef IoF charlotte.hall@flen.se 0157430460
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3643676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: